10 pomysłów na zdrowe i szybkie sałatki



Dzisiaj mam dla Was moje topowe propozycje na sałatki. Dla mnie sałatka jest daniem idealnym, szybkim do zrobienia i odpowiednim do zabrania na wynos. Dobrze jest zaopatrzyć się w specjalne opakowanie na wynos, w którym można zabrać osobno sałatkę i sos do niej, umożliwia to polanie sałatki sosem bezpośrednio przed jedzeniem, dzięki czemu liście sałaty będą jędrne, nie zwiędną i nasze danie dłużej zachowa świeżość.
Pamiętajcie, że sałatki kupowane w restauracji mogą okazać się bombami kalorycznymi i mieć w małej porcji nawet ponad 1000 kilokalorii! Jeśli liczycie przyjmowane kalorie, a chcecie zjeść coś zdrowego ''na mieście'', to dobrze jest poprosić kelnera o sprawdzenie kaloryczności danego dania (oczywiście nie w każdym miejscu uzyskamy takie informacje, ale warto spróbować).

Przygotowałam dla Was zestawienie produktów, których można użyć do sałatek. Wystarczy wybrać po jednej lub kilku składników z każdej z grup i gotowe! 😊 Oczywiście jest to jedynie baza, a jestem przekonana, że Wasza fantazja sięga znacznie dalej.




Wartość kaloryczna całej sałatki: 370kcal Białko: 16,8g
Tłuszcze: 18g
Węglowodany: 39g


Wartość kaloryczna jednej porcji: 115,4kcal Białko: 9,15g
Tłuszcze: 3,9g
Węglowodany: 21g


Wartość kaloryczna sałatki z sosem: 271kcal Białko: 15,5g
Tłuszcze: 15,75g
Węglowodany: 18,7


Wartość kaloryczna sałatki: 277kcal Białko: 13,7g
Tłuszcze: 21,4g
Węglowodany: 8g


Wartość kaloryczna całej sałatki: 434kcal Białko: 12,3g
Tłuszcze: 23g
Węglowodany: 52g

Wartość kaloryczna jednej porcji: 249kcal Białko: 6g
Tłuszcze: 21g
Węglowodany: 10,5g

Wartość kaloryczna sałatki: 386 kcal Białko: 12,4g
Tłuszcze: 28g
Węglowodany: 28g







Komentarze