Zdrowe smoothie z jarmużem


Prawdziwa bomba witaminowa! Uwielbiam smoothie, w szczególności te z dodatkiem jarmużu i awokado, a dzisiaj połączyłam oba moje ulubione składniki i wyszło smoothie idealne! Dzięki dodaniu soku jabłkowego napój jest słodki i nie ma potrzeby dodatkowo go dosładzać. Składniki na dwie porcje. 
Wartość kaloryczna wszystkich składników: 259kcal
Białko: 4,6g
Tłuszcz: 8,3g
Węglowodany: 45g

Wartość kaloryczna jednej porcji: 129,5kcal
Białko: 2,3g
Tłuszcz: 4,15g
Węglowodany: 22,5g 

Kilka słów o jarmużu:
💚 100 gramów jarmużu ma około 40 kcal, jest więc niskokaloryczny, zawiera 2,4 gramy błonnika.
💚Ma bardzo dużą zawartość żelaza, co pomaga w walce z niedokrwistością. Nazywany jest czasem ''nową wołowiną'', jest to niezbędny składnik diety wegańskiej i wegetariańskiej.
💚 Posiada bardzo dużą ilość witaminy K, która między innymi bierze udział w procesie krzepnięcia krwi.
💚 Dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów, jarmuż może pomóc nam w walce z wolnymi rodnikami, które przyczyniają się do powstawania nowotworów.
💚Jarmuż nie należy do warzyw, które można długo przechowywać. Maksymalnie wytrzyma 5 dni.


Składniki:
  • 2 liście jarmużu 
  • 1/2 obranej ze skórki pomarańczy 
  • 1 długi ogórek
  • 1/4 awokado 
  • sok z 1/4 cytryny 
  • 200 ml soku jabłkowego

Z awokado zdjąć skórkę, ogórka obrać. Wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować na gładkie smoothie.

Komentarze