Obiadowa surówka z buraków


Moja ulubiona surówka, która bez wątpienia kojarzy mi się z domem rodzinnym. Idealny dodatek do niedzielnego obiadu. 

Kilka faktów na temat buraków:
❤W 100 gramach mają 43kcal, 1,6g białka, 0,2g tłuszczu i 10g węglowodanów. 
❤Zbawienne przy anemii - zawierają bardzo dużo przeciwutleniaczy i czterokrotnie zwiększają przyswajanie tlenu przez komórki. 
❤Cenne źródło kwasu foliowego - zalecane dla kobiet w ciąży 👶
❤Uwaga, bo buraki niestety mają wysoki indeks glikemiczny (64)- nie są więc zalecane dla diabetyków. 
❤Najlepiej buraki upiec w piekarniku w skórce, zawinięte w folię aluminiową, dzięki temu nie stracą wielu swoich wartości. 


Składniki:
  • 4 duże buraki (można użyć buraków ze słoika albo ugotowanych lub upieczonych w piekarniku)
  • 1 jabłko 
  • 1 mała czerwona cebula 
  • 2 łyżeczki cukru pudru trzcinowego 
  • 1 łyżka oliwy 
  • 2 łyżki posiekanej pietruszki 
  • sól, pieprz 


  1. Buraki i jabłko zetrzeć na tarce (o średnich lub małych oczkach). 
  2. Cebulę bardzo drobno posiekać. 
  3. Wymieszać cebulę z burakami i jabłkiem, dodać oliwę, cukier puder, posiekaną natkę pietruszki i sól i pieprz do smaku. 
  4. Odstawić do lodówki do przegryzienia się składników (minimum na godzinę)




Komentarze