Kokosanki z kaszą jaglaną


Kasza jaglana jest obecnie najpopularniejszą z kasz. Nazywana jest królową kasz i bez wątpienia należy ją włączyć do codziennej diety. Pasuje zarówno do dań wytrawnych, jak i przygotowywania słodkich ciast oraz ciasteczek. Kilka faktów na temat kaszy jaglanej:
💛W 100 gramach kaszy jaglanej jest około 378kcal,
💛Pomaga odkwasić organizm, ponieważ jest zasadotwórcza. Polecana jest przy niektórych zaburzeniach układu pokarmowego, np. przy zgadze.
💛Jest lekkostrawna i niestety ma dość wysoki indeks glikemiczny - 71 (ugotowana kasza jaglana), dlatego nie powinny jej spożywać osoby borykające się z dużymi wahaniami glukozy.
💛Przed ugotowaniem kaszy jaglanej należy ją opłukać wodą 2-3 razy, dzięki czemu pozbędziemy się gorzkiego smaku, który czasami po ugotowaniu może występować.
💛Kasza jaglana nie zawiera glutenu.
💛Można ją zmielić w młynku do kawy i samodzielnie w domu przygotować mąkę jaglaną.

Składniki:
  • 350g ugotowanej kaszy jaglanej 
  • 150g wiórków kokosowych 
  • 2 żółtka 
  • 90g cukru trzcinowego 
  • szczypta soli
  1. Na jedną szklankę kaszy jaglanej omierzamy 2,5 szklanki wody, dodajemy sól i gotujemy około 10 minut na średnim ogniu, co jakiś czas mieszając.
  2. Kaszę wystudzić, dodać do niej wiórki kokosowe, żółtka oraz sól.
  3. Zagnieść jednolite ciasto.
  4. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i układać na utworzone z ciasta kulki.
  5. Piec w 180 stopniach około 20 - 25 minut. 






Komentarze