czwartek, 24 sierpnia 2017

Szaszłyki z serem halloumi


Uwielbiam jedzenie z grilla! Kiełbaski, kaszanki, sery... szkoda, że większość tych przepysznych rzeczy są tłuste i bardzo kaloryczne. Dobrze, że odpowiednio przygotowane warzywa również fantastycznie smakują po ugrillowaniu. Szaszłyki, które mam dla Was dzisiaj, są dobrym rozwiązaniem dla osób na diecie- nie rezygnujmy z sera, ale jego część możemy zastąpić właśnie sezonowymi warzywami.
Szaszłyki sprawdzą się u osób, które nie chcą dużo czasu spędzać w kuchni, pokrojenie warzyw i sera zajmuje jedynie parę minut, polecam jednak zamarynowane warzywa zostawić w lodówce na minimum 30 minut, żeby przeszły przyprawami. Swoje szaszłyki przygotowuję na grillu elektrycznym, można również użyć patelni grillowej.
Z podanych składników wychodzi 10 szaszłyków. 

Wartość kaloryczna jednego szaszłyka: 105kcal
Białko: 5,7g
Tłuszcz: 8,1g
Węglowodany: 2,2g


 Składniki:

  • 1 czerwona papryka
  • 2 mniejsze cukinie (jedną z nich można zastąpić na przykład bakłażanem)
  • 1 opakowanie sera halloumi (225 g)
  • 2 łyżki oliwy 
  • Przyprawy: papryka wędzona, papryka słodka, czosnek granulowany, bazylia, oregano, sól, pieprz

Warzywa dokładnie myjemy, kroimy w średnią kostkę, polewamy delikatnie oliwą i posypujemy przyprawami według uznania. Następnie najlepiej jest odłożyć warzywa do lodówki na minimum 30 minut, w tym czasie można przygotować sos, np. czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego i zgrillować bagietkę. Ser kroimy w kostkę. Na patyczki do szaszłyków nadziewamy na zmianę warzywa i ser, grillujemy około 10 minut. Gotowe! 





2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...