czwartek, 5 marca 2015

Dietetyczna sałatka z ryżem i kurczakiem curry

Naprawdę długo zbierałam się, by przygotować taką sałatkę! Ma dość sporo węglowodanów, a każdą sałatkę lubię jeść z chlebem i obawiałam się, że wyjdzie z takiego posiłku bomba węglowodanowa. Jednak nie jest tak źle, z jedną kromką chleba (nie więcej jeśli ktoś jest na redukcji, bo ryż i kukurydza konserwowa to same węglowodany!). Sałatka wyszła smaczna, o ile lubicie przyprawę curry, bo to właśnie ono dominuje w sałatce, czuć też słodki smak kukurydzy. Danie najlepiej smakuje od razu po wyjęciu z lodówki,  nie zalecam zabierania go ze sobą na wynos.
Z podanych składników wyszła mi spora miska sałatki.

Wartość kaloryczna całej sałatki: 1154kcal
Białko: 91,5g
Tłuszcze: 39g
Węglowodany: 210g

Wartość kaloryczna jednej porcji: 115,4kcal
Białko: 9,15g
Tłuszcze: 3,9g
Węglowodany: 21g


Składniki:
  • woreczek ryżu basmati lub basmati z dzikim
  • 4 jajka
  • puszka kukurydzy konserwowej
  • duża pierś z kurczaka
  • przyprawa curry
  • łyżka dowolnego tłuszczu (u mnie olej kokosowy)
  • mały kubeczek jogurtu naturalnego
  • sól, pieprz
Ryż ugotować na sypko w osolonej wodzie, przesypać do miski, w której masz zamiar robić sałatkę i pozostawić do wystygnięcia. Jajka ugotować na twardo i również pozostawić do wystygnięcia, potem pokroić w drobną kostkę i dodać do ryżu. Kukurydzę odcedzić z zalewy, dodać do miski i przestudzonym ryżem i jajkiem. Kurczaka umyć, pokroić w dość małą kostkę i posypać dokładnie przyprawą curry oraz solą. Usmażyć na łyżce tłuszczu, dodać do sałatki. Jeśli wszystkie składniki w misce będą już chłodne, można dodać jogurt naturalny, najlepiej stopniowo, by nie przesadzić. Na końcu do smaku posypać solą i pieprzem.


10 komentarzy:

  1. Proste przepisy są najlepsze:) Nie byłabym sobą gdybym skopiowała cały Twój przepis (choć jest tak dobry i nieskomplikowany), tak więc użyję ryżu sypanego, kupię kolbę kukurydzy i ją ugotuję. Z kurczakiem bardzo dobrze komponuje się oprócz przyprawy curry czubryca. W sałatkach uwielbiam kurczaka wędzonego, ale zgodzę się, że lepszy jest taki. Tylko ja najczęściej gotuję pierś na parze:)
    To miał być krótki komentarz, a wyszło, jak wyszło. Przepraszam za ten spam, ale jak mówię o jedzeniu to nie potrafię szybko się zamknąć:)
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię prawie taką samą sałatkę i ja uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię podobną :D uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O muszę zrobić! Tylko dla podkręcenia smaku dodam trochę musztardy. Ostatnio wszędzie mi pasuje. ;-P

    OdpowiedzUsuń
  5. Drugi tydzień zarywam noce, by testować kolejne Twoje przepisy, pomyślałam, że czas się ujawnić ;) Uwielbiam gotować, ale z moim mega wybrednym, upartym i w dodatku ćwicząco-dietującym chłopakiem czułam, że moja kulinarna fantazja na nic się zda! W kółko tylko kurczak z ryżem... Przypadkiem znalazłam Twojego bloga, który okazał się kopalnią zdrowych, białkowych inspiracji, które zawsze mi wychodzą! Twoje rady, wskazówki i dokładne opisy po prostu mnie uwiodły <3 uwielbiam to, że tłumaczysz nawet czynności, które dla doświadczonych kucharzy są prozaiczne, dla mnie wielokrotnie bezcenne! A co najważniejsze "przemyciłam" na talerz chłopaka wiele zdrowych produktów, które umieścił już dawno na czarnej liście ;) Dziękuję i czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  6. porcja u Ciebie to ile tak gram ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam nie raz 😊pycha 😜😜😜

    OdpowiedzUsuń
  8. A jak mam policzyć kalorie kurczaka?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...