wtorek, 17 lutego 2015

Dietetyczne śniadanie- jabłka w pełnoziarnistym cieście :)

Moje dzisiejsze śniadanie! Yummy! Pomysł przygotowania takich jabłek chodził za mną już dłuższy czas, ostatnio robiłam racuchy z jabłkiem na drożdżach i tak przy okazji zobaczyłam przepis na jabłka w cieście. Niestety nie był on dietetyczny, dlatego część mąki zastąpiłam pełnoziarnistą, dodałam mniej cukru, a użyłam słodszych jabłek, zamiast mleka 3,2%, użyłam mleka 2%, dodatkowo zrobiłam trzcinowy cukier puder, więc nie używałam wcale białego cukru. Dostępny jest również taki cukier do kupienia w każdym większym supermarkecie. Wyszło bardzo smacznie, choć ciasto odklejało się lekko od jabłek od strony, która nie była posypana cynamonem. Z podanych składników wyjdzie około 16 plastrów pieczonych jabłek, czyli 4 porcje. :)

Wartość kaloryczna wszystkich składników: 843kcal

Białko: 27g
Tłuszcze: 28,5g
Węglowodany: 122g

Wartość kaloryczna jednej porcji: 211kcal
Białko: 6,75g
Tłuszcze: 7,13g
Węglowodany: 30,5g


 Składniki:
  • 2 jajka klasy L
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki żytniej pełnoziarnistej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • cynamon
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 3-4 jabłka
  • ok łyżka cukru pudru
  • łyżka tłuszczu, u mnie olej kokosowy
Jajka zmiksować na puch z cukrem. Dodać mąki, proszek do pieczenia, mleko i cukier trzcinowy, wszystko razem zmiksować. Jabłka obrać, pokroić w plastry i usunąć środki (ja zrobiłam to kieliszkiem), posypać cynamonem. Powinny wyglądać tak jak na drugim zdjęciu. 
Rozgrzać dokładnie tłuszcz na patelni. Kawałki jabłek obtaczać w cieście i kłaść na gorący tłuszczu, smażyć na małym ogniu pod przykryciem. Po paru minutach przewrócić na drugą stronę i smażyć już bez przykrywki. Tak upieczone jabłka posypać cukrem pudrem, najlepiej podawać gorące! Smacznego :)




13 komentarzy:

  1. Nawet nie wiesz od jak dawna chodzą za nami takie jabłuszka! Ciągle jednak coś nam innego dobrego wypadnie :P Koniecznie musimy je przygotować w najbliższym czasie.
    Gratulujemy zdanej sesji! kamień z serca nie? xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a często gotujecie? Ciągle narzekam na brak czasu, do tego (pisałam o tym kiedyś) ukradli mi laptopa na którym miałam baaardzo dużo swoich przepisów i zdjęć i zostałam z niczym. Koniecznie je przygotujcie! :) Kamień z serca, ale czuję dziwną pustkę, że nie muszę się niczego uczyć i nic mnie nie goni!

      Usuń
    2. To kwestia czasu, aż do następnej sesji - że tak się po cichu wtrącę :D
      Super te jabłuszka!

      Usuń
    3. :) niestety jestem na wecie,a tu trzeba sie uczyc ciagle, nie tylko w sesji

      Usuń
    4. Często robimy domowe zastępstwa słodyczy lub słodkie zdrowe dania :) Dodatkowo nasza młodsza siostra, mama i tata (!)też preferują takie żywienie i często musimy zgodzić się co do wyboru dania. Na jabłka w cieście my miałyśmy ochotę już od dawna a reszta domowników chciała np. budyń jaglany. W ten sposób już od ok 3 tygodni o jabłkach tylko myślimy a nie zostały zrealizowane :P
      O laptopie czytałyśmy i bardzo współczujemy, bo gdyby nam się to stało, również straciłybyśmy mnóstwo przepisów i opisów :/

      Ta pustka jest dziwna ale człowiek w końcu lekko śpi :D
      U nas sesja to tylko oznacza więcej nauki a między nią i tak trzeba systematycznie materiał zdawać teoretycznie i praktycznie :/ Do tego licencjat sam się nie napisze :'(

      Usuń
  2. ze wszystkiego można zrobić coś zdrowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno smażyłam podobne jabłuszka i były pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł!
    Mogę się wprosić na takie pyszności? :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna porcja to ile takich plackow? I mniej więcej jakiej grubości te jabłka?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy można dodać miód zamiast cukru?

    OdpowiedzUsuń
  7. New Diet Taps into Pioneering Idea to Help Dieters Get Rid Of 15 Pounds within Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...