środa, 21 stycznia 2015

Zupa z soczewicy - najlepsza!

Idealna propozycja na zimowy lub jesienny obiad! :) Jedna z lepszych zup jakie jadłam! Gęsta, sycąca i zdrowa. Wydaje się trudna w przygotowaniu, bo nie można wszystkich składników wrzucić jednocześnie i pozostawić do ugotowania. Soczewicy nie można wrzucić zbyt wcześnie, bo by się rozgotowała i z zupy powstałaby papka. 
Według uznania można dodać mniej lub więcej papryczki chilli, ja lubię ostrą, więc dodałam 3. Oczywiście można ją przygotować z prawdziwymi, sezonowymi pomidorami, niestety teraz można dostać jedynie niedojrzałe i białawe w środku, dlatego zdecydowałam się na przygotowanie jej z pomidorów w puszce, lepiej wybrać te krojone niż w całości. Można też dodać przecier, jednak wtedy zupa nie będzie tak gęsta, a to jej urok! :) Zalecam też użycie świeżego imbiru, a nie tego w proszku. Składniki podaję na około 8 porcji.

Wartość kaloryczna jednej porcji: 222kcal
Białko: 14g
Tłuszcze: 6,9g
Węglowodany: 25g



Składniki:
  • 300g czerwonej soczewicy
  • 2 udka z kurczaka
  • 3-4 marchewki
  • jedna cebula czerwona
  • pół średniej wielkości selera
  • 1-2 pietruszki (zależy od jej wielkości)
  • 400g pomidorów krojonych z puszki (można dać nawet 500g)
  • 2 litry wody
  • 2 łyżki oliwy
  • 1-2 chilli w zależności, czy jesteście fanami ostrych dań
  • 3 ząbki czosnku
  • kawałek świeżego imbiru
  • łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • sól, pieprz
  • jogurt naturalny do podania
Do garnka wlać oliwę, gdy się nagrzeje, wrzucić na nią przeciśnięty przez praskę czosnek, drobno posiekaną papryczkę chilli i oraz cebulę (należy usunąć z niej pestki) oraz starty świeży imbir. Gdy lekko się przyrumienią, należy wlać do garnka wodę i wrzucić oczyszczone udka z kurczaka, przykryć garnek pokrywką i gotować około 20 minut na średnim ogniu (wywar ma lekko wrzeć). W tym czasie obieramy warzywa i je kroimy. Ja marchew oraz pietruszkę kroję w średniej wielkości półksiężyce, a seler zostawiam w całości i wyjmuję po ugotowaniu zupy. Po 20 minutach do wywaru dorzucamy warzywa i doprawiamy go solą, pieprzem oraz papryczką słodką.Gdy wywar się zagotuje i zacznie wrzeć (około 5 minut), dorzucamy soczewicę, gotujemy około 20-25 minut aż napęcznieje i zupa stanie się gęsta. Na końcu wrzucamy pomidory w puszce, gotujemy jeszcze 5-10 minut, zupa jest gotowa. Smacznego.



7 komentarzy:

  1. Jestem pewna, że takie danie by mi posmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno jest przepyszna! Również robimy podobne zupki i lubimy jak są bardzo gęste ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo taak uwielbiam soczewice :D

    OdpowiedzUsuń
  4. W zeszłym miesiącu zrobiłam oszukaną fasolkę po bretońsku. Zamiast mięsa dodałam ryby (nie pamiętam tylko czy to była flądra czy morszczuk czy jeszcze inna), a zamiast fasoli (którą bardzo lubię, ale często czuję się po niej pełna i ciężka) użyłam zielonej soczewicy. Danie wyszło wspaniale i, choć nie wyszło aż tak gęste jak Twoje, to mogę dojść do jednego tylko wniosku: soczewica w każdej postaci jest wspaniałym produktem - sprawdza się i jako główny składnik i jako dodatek! Poza tym jest bardzo zdrowa i sycąca, bez względu na to, jakiego jest koloru :)
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam sobie i rodzicom na obiad, pyszotka! Zapomniałam kupić jedynie pomidorów, zastąpiłam koncentratem i wyszło smaczne, palce lizać! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście wolę ją w wersji zmiksowanej, ale ta również wygląda naprawdę smacznie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...