sobota, 31 stycznia 2015

Sałatka z mozzarellą, awokado i prażonymi orzechami nerkowca

Sałatki są niezawodne. Lekkie, zdrowe, dietetyczne (jeśli sos nie zawiera pół szklanki oleju) i niskowęglowodanowe (jeśli sałatka jest bez ryżu, ziemniaków czy makaronu). Szybkie, odpowiednie do wzięcia na wynos o ile posiadamy pewne, nieprzeciekające pudełko na lunch. Gorąco polecam!

Wartość kaloryczna sałatki bez sosu: 178kcal
Białko: 15,4g
Tłuszcze: 9g
Węglowodany: 10g

Wartość kaloryczna sałatki z sosem: 271kcal
Białko: 15,5g
Tłuszcze: 15,75g
Węglowodany: 18,7


Składniki:
  • garść mieszanki sałat
  • 7-10 pomidorków cherry
  • 1/5 awokado
  • 1/6 czerwonej cebuli średniej wielkości 
  • 50g mozzarelli o obniżonej zawartości tłuszczu
  • garść prażonych orzechów nerkowca
  • sos z TEGO przepisu (składniki: 1 łyżka octu winnego,1 łyżka oliwy, 2 łyżki wody, 1 płaska łyżka miodu, szczypta soli, trochę świeżo zmielonego pieprzu, opcjonalnie 1/2 ząbka czosnku)
Sałatę wyłożyć na talerz, pomidorki pokroić na połówki i rozłożyć na sałacie. Mozzarellę i cebulę pokroić w plastry, orzechy piniowe posiekać, awokado pokroić w półplastry wszystko ułożyć na sałacie. Przygotować sos według przepisu i polać nim sałatkę bezpośrednio przed podaniem.



3 komentarze:

  1. Mm jakie pyszności a jak smakowicie wygląda !
    Zapraszam do siebie na przepis na kokosowe ciasteczka owsiane bez mąki i cukru:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...