sobota, 17 stycznia 2015

Bezglutenowy omlet kokosowy z mąki ryżowej

Kolejna propozycja omletu, szybkiego w przygotowaniu i bogatego w białko. Mógłby być słodszy, ale to trochę wina moich kwaskowatych (zamrożonych w lecie) owoców. Podaję składniki na jedną porcję, czyli jeden omlet.

Wartość  kaloryczna całego omletu (bez owoców) : 257kcal
Białko: 11,15g
Tłuszcze:  15,6g
Węglowodany: 19,2g



Składniki:
  • 1 jajko klasy L
  • jedna łyżka mąki ryżowej
  • pełna łyżeczka cukru trzcinowego (najlepiej drobno zmielonego)
  • łyżka wiórków kokosowych
  • 2-3 łyżki maślanki
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ulubione owoce (mogą być borówki, banany, gruszki, jabłka)
 Jajko, mąkę, wiórki kokosowe, proszek do pieczenia, cukier i maślankę zmiksować na jednolitą masę. Nagrzać patelnię, najlepiej ''beztłuszczową'', jeśli ciasto będzie się przyklejać, nalejcie minimalną ilość tłuszczu. Na nagrzaną patelnię wylać ciasto, przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu, po 3-4 minutach przewrócić na drugą stronę za pomocą łopatki i smażyć już bez przykrywki. Ułożyć na omlecie ulubione owoce, jeśli lubicie coś naprawdę słodkiego, to taki omlet można polać syropem klonowym lub z agawy. 


4 komentarze:

  1. mąka ryżowa ma swój niezastąpiony smak, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie i myślę, że do takich omletów, najlepiej pasują właśnie jagody (a na pewno kolorystycznie) :) Musiał smakować wspaniale ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już tęsknimy za omlecikami/naleśnikami z sezonowymi owocami :(
    Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...