poniedziałek, 22 grudnia 2014

Bezglutenowe i bezcukrowe placki z mąki ryżowej

Moje dzisiejsze pyszne śniadanie. Wczoraj kupiłam pierwszy raz mąkę ryżową i od razu wyszukałam wiele pomysłów na przepisy z nią w roli głównej. Mam w planie przygotować również ryżowy, najlepiej bezglutenowy chleb. 
Do placków nie dodałam cukru, za to dodałam dojrzałego banana i to w zupełności wystarczyło. Staram się zrezygnować z cukru w ogóle. Jednak jeśli lubicie słodsze śniadania, to takie placki można dodatkowo polać syropem klonowym czy z agawy.
Na początku trochę się zmartwiłam, po spróbowania surowego ciasta wyczuwalne były kawałki zmielonego ryżu z mąki, po upieczeniu jednak ten smak zniknął, placki były ''gładkie''. Przygotowuje się je dość szybko, łatwo i są naprawdę sycące. Idealne na śniadanie, doskonały substytut chleba. 
Podaję składniki na około 7 placków, czyli na 1-2 porcje.

Wartość kaloryczna 7 placków: 473kcal
Białko: 15,4g
Tłuszcze: 11,15g
Węglowodany: 81g

Wartość kaloryczna jednego placka: 67,6g
Białko: 2,2g
Tłuszcze: 1,6g
Węglowodany: 11,6g



Składniki:
  • pół szklanki mąki ryżowej
  • pół szklanki maślanki
  • jedno jajko
  • jeden banan
  • parę kropel ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli
  • łyżeczka wiórków kokosowych
  • opcjonalnie łyżeczka dowolnego tłuszczu
Do miski wbić jajko, roztrzepać je mikserem, dodać maślankę i cały czas miksować, dodać mąkę ryżową, pokrojonego na małe kawałki banana (dojrzałego), ekstrakt z wanilii i szczyptę soli, wciąż miksować. Na suchej patelni podprażyć wiórki kokosowe- trwa to parę sekund, dlatego należy uważać, by ich nie przypalić. Na patelni rozgrzać tłuszcz, łyżką nakładać porcje wcześniej przygotowanego ciasta i przykryć pokrywką, smażyć na średnim ogniu. Po paru minutach przewrócić placki na drugą stronę, smażyć jeszcze 1-2 minuty. Przełożyć placki na talerz, posypać podprażonymi płatkami migdałowymi, podawać.


3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...