piątek, 7 listopada 2014

Omlet z grzybami i cebulą

 Omlet ten szybko się przygotowuje, nie wymaga wielkich umiejętności kulinarnych, jest sycący, niskowęglowodanowy, dobry na kolację lub śniadanie. Swój przygotowałam z suszonymi grzybami, ponieważ te świeże są już niedostępne. Należy zadbać o to, by je odpowiednio wcześniej namoczyć.

Jajko zawiera bardzo dużą ilość składników odżywczych, zawierają wiele witamin i minerałów, wzorcowe białko i antyoksydanty. Jajko to źródło pełnowartościowego białka, łatwo przyswajalnego przez organizm. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uznała białko jajka za wzorcowe, przez co wykorzystuje się je jako wzór do pomiaru zawartości aminokwasów w innych produktach. Oczywistym jest fakt, że za wzór zawsze stawia się najlepszą z dostępnych form, w wypadku jakości białka – wzorem jest jajko. Jedno jajo o masie około 60 g to tylko 81 kcal.  Wzbogacenie odchudzającej diety w białko jaja, przyczynia się do większej stabilizacji poziomu cukru we krwi, co powoduje utrzymywanie się uczucia sytości przez dłuższy czas. Oznacza to, że włączenie jaj do diety może wspomóc proces odchudzania, zapewniając jednocześnie dostarczenie organizmowi białek, które najlepiej wpływają na rozwój masy mięśniowej. Powyższe informacje pochodzą z TEJ strony.

Wartość kaloryczna całego omletu: 301kcal
Białko: 15,2g
Tłuszcze: 23g
Węglowodany: 10,2g



  • 2 jajka (najlepiej wiejskie)
  • 2 łyżki mleka
  • duża garść suszonych grzybów 
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 6 listków bazylii
  • łyżka oliwy z oliwek
  • sól i pieprz
Grzyby zamoczyć na całą noc w wodzie. Jajka wbić do miseczki, dolać mleko, dodać pokrojoną bazylię, sól i pieprz i roztrzepać widelcem. Na patelni rozgrzać dokładnie tłuszcz, wrzucić na nią obraną i drobno posiekaną cebulę oraz grzyby, smażyć aż będą miękkie, a potem przełożyć znowu do miseczki. Patelnię ponownie nagrzać, wlać masę jajeczną, gdy się lekko zetnie, wrzucić usmażone grzyby i cebulę, przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu do całkowitego ścięcia. Przełożyć na talerz i podawać na ciepło.




9 komentarzy:

  1. Świetna alternatywa omletowa na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gratuluję wygranej z vitalii ;) Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, jakbyś mi nie napisała, to bym nie wiedziała! :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie omlety - kiedyś co niedzielę jadłam, ale z większą ilością warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności! dawno nie jadłam omleta innego niż na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. New Diet Taps into Innovative Plan to Help Dieters Get Rid Of 12-23 Pounds in Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...