środa, 19 listopada 2014

Lekkie spaghetti z cukinią i pomidorami

Takie danie jest szybkie, zdrowe i lekkie. Dla niektórych to minus, ale nie zawiera mięsa, ale dzięki temu jest niskokaloryczne, lekkostrawne i na pewno przypadnie do gustu wegetarianom. Ja do swojego użyłam makaronu kukurydzianego, ponieważ testowałam makarony bezglutenowe i naprawdę mi smakował, jestem pewna, że do niego wrócę. Przepis zawiera składniki dla dla 2 osób.

Wartość kaloryczna dwóch porcji: 762kcal
Białko: 26,5g
Tłuszcze: 16,8g
Węglowodany: 130g

Wartość kaloryczna jednej porcji: 381kcal
Białko: 13,25g
Tłuszcze: 8,4g
Węglowodany: 65g



Składniki:
  • 150-200g makaronu spaghetti (polecam z twardej pszenicy durum, pełnoziarnisty lub kukurydziany dla bezglutenowców)
  • 1 cukinia
  • około 10-15 suszonych pomidorów
  • jedna puszka pomidorów krojonych
  • jedna łyżka dowolnego tłuszczu
  • 2-3 ząbki czosnku
  • bazylia, oregano, rozmaryn, tymianek (najlepiej świeże)
  • sól, pieprz
Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu al dente, czyli na półtwardo. Odcedzić i pozostawić. Na patelni rozgrzać łyżkę tłuszczu, podsmażyć na niej przez parę sekund przeciśnięty czosnek, kolejno wrzucić pokrojoną w kostkę cukinię, podsmażyć ją (bez przykrywki), dodać pokrojone suszone pomidory, lekko podsmażyć i wlać na patelnię pomidory w puszce. Wszystko doprawić ziołami i lekko poddusić pod przykrywką. Na koniec dodać sól i pieprz oraz dodać do warzyw ugotowany wcześniej makaron, wymieszać by sos pokrył go z każdej strony, podawać. :)




8 komentarzy:

  1. Cudowneee, ale duza dosc ta porcja na zdj. jak dla jednej osoby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie! Mam pytanie. Gdzie kupujesz suszone pomidory? Wiesz moze gdzie mozna kupić niezanurzone w oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam w Kauflandzie, były po prostu suszone, bez oleju ani oliwy.

      Usuń
  3. bardzo lubię takie lekkie wydania makaronów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przejrzałam przed chwilą mnóstwo Twoich przepisów. Wszystkie dania wyglądają niesamowicie apetycznie... Aż zgłodniałam a o tej porze nie można już jeść! A może można jeszcze z Tobą zamieszkać? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...