Pełnoziarnisty omlet biszkoptowy z gruszkami w cynamonie

Kolejny pyszny omlet, na pewno wykonam go raz jeszcze. Idealny na jesienne śniadanie, choć póki co pogoda nas rozpieszcza :) Można użyć mąki pełnoziarnistej pszennej, orkiszowej lub żytniej. Gruszki można równie dobrze zastąpić jabłkami. Podaję przepis na jedną porcję.

Gruszki mają wiele wartości odżywczych. Uważa się, że poprawiają pracę mózgu i tarczycy, zawierają jod i bor. Gruszki zapobiegają ucieczce wapnia z kości, właśnie dlatego nadają się do spożywania prze ludzi cierpiących na osteoporozę. Jedzenie gruszek może ochronić nas przed nadciśnieniem i usprawnia pracę układu sercowo-naczyniowego. Ponadto usprawniają pracę jelit, są więc polecane osobą borykającym się z zaparciami.

 Składniki:
  • 2 jajka klasy M (najlepiej wiejskie)
  • 2 duże łyżki mąki pełnoziarnistej
  • 2 płaskie łyżeczki cukru trzcinowego 
  • 1 łyżka mleka 
  • 2 dojrzałe gruszki
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • szczypta soli
Białka oddzielić od żółtek i ubić je na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli. Do żółtek dodać mleko, cukier, zmiksować, potem dodać mąkę, i stopniowo dodawać białko miksując na najmniejszych obrotach miksera. Tak przygotowaną masę pozostawić na parę minut, w tym czasie obrać gruszki, pokroić i posypać cynamonem, poddusić je na suchej patelni teflonowej lub innej nieprzywierającej. Na patelni rozgrzać oliwę, wlać ciasto i przykryć pokrywką, smażyć parę minut na średnim ogniu, potem przy pomocy łopatki odwrócić na drugą stronę i smażyć już bez pokrywki. Omlet wyłożyć na talerz, nałożyć podduszone gruszki i złożyć na pół, opcjonalnie można posypać cukrem pudrem, polać syropem klonowym lub posypać podprażonymi na suchej patelni płatkami migdałowymi.




Komentarze

  1. to zdecydowanie moja ulubiona wersja! uwielbiam dogadzać sobie takimi śniadaniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiast gruszki dałbym dynię ^.^ ale w tej wersji też spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile ma taki jeden kcal?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz