niedziela, 27 lipca 2014

Miodownik mojej mamy



Przepis z serii ''niedietetyczne szaleństwa'' :) Ciasto piekłam już jakiś czas temu, wyszło puszyste i smaczne, zniknęło w ekspresowym tempie. Moja mama prowadziła od dzieciństwa notatnik, do którego wpisywała przepisy na potrawy, które ją zainteresowały i je wypróbowała lub po prostu wymieniała się przepisami z koleżankami, do tej pory od czasu do czasu przygotowujemy coś razem właśnie z jej zeszytu i zawsze wychodzi bardzo dobre. Oto jeden z jej przepisów :) Teraz ja biorę z niej przykład, mam już zapisany cały jeden zeszyt i jestem w trakcie drugiego. Zapraszam do przetestowania, na pewno się nie zawiedziecie :)

Składniki
Na ciasto:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1/2 kostki masła
  • 3 jajka
  • 3 łyżki miodu
  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej
Na krem:
  • 1 litr mleka
  • 1/2 szklanki kaszy manny
  • kostka masła
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • ekstrakt waniliowy
Na początku utrzeć jajka z cukrem i masłem na BARDZO puszystą masę, dodać miód, sodę i przesianą przez sito mąkę. Zagnieść ciasto, podzielić je na cztery części. Blachy wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić ciastem, upiec cztery placki jednakowej wielkości. Placki należy włożyć do zimnego piekarnika i dopiero włączyć, nie nagrzewać go wcześniej, dlatego czas pieczenia należy od piekarnika, piec w temperaturze 180 stopni. 
Kaszę mannę ugotować w litrze mleka, powstanie gęsty budyń. Czas gotowania zależy od rodzaju kaszy, należy gotować ją zgodnie z przepisem z tyłu opakowania. Wystudzić. Kostkę masła zmiksować z cukrem pudrem (masło musi być w temperaturze pokojowej), dodać ekstrakt waniliowy, dodawać po łyżce wystudzoną ugotowaną kaszę mannę wciąż miksując, wszystko zmiksować na gładką masę.
Masą przełożyć wystudzone placki, wystudzony gotowy miodownik zawinąć w folię spożywczą i trzymać w lodówce przez jedną dobę, ponieważ placki z dodatkiem miodu muszą zmięknąć. Gotowe :)


8 komentarzy:

  1. Jakie są wymiary formy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazlam blog idealny, w koncu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czasami trzeba sobie pozwolić :D
    szczególnie na takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja Mama też ma taki magiczny zeszyt. Uwielbiam go!
    Wspaniałe ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  5. moj Boze,wywolalas wspomienia z dziecinstwa, moja sp. mama robila identyczny ,ale magiczny zeszyt przepadl bez wiesci,zabiera absolutnie zrobie to wspaniale ciacho!!,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. New Diet Taps into Pioneering Idea to Help Dieters Lose 20 Pounds within Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...