środa, 18 czerwca 2014

Ryba z prażonymi płatkami migdałowymi i ziołami

Niestety rzadko jem ryby, a tylko dlatego, że nie mam wielu pomysłów na ich przygotowanie. Podobny do tego przepis znalazłam w gazecie, od razu postanowiłam wykonać. Przepis dla jednej osoby.

Ryby to źródło pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. Tłuste ryby morskie zawierają spore ilości kwasów tłuszczowych z rodziny omega 3. Ryby to także cenne źródło wielu ważnych dla organizmu składników mineralnych, takich jak fosfor, jod, wapń i selen. Stosunkowo bogate w wapń są ryby drobnokościste, np. śledzie. Ryby morskie, w porównaniu do ryb słodkowodnych, są zasobniejsze w jod. W rybach znajdziemy także witaminy, w tym witaminę D. Niestety mogą także obfitować w to, co niekorzystne, a mianowicie w sód.


Składniki:
  • kawałek dowolnej ryby najlepiej bez ości
  • łyżka płatków migdałowych
  • dwa plasterki cytryny
  • świeże zioła, np pietruszka, ale można też użyć ziół prowansalskich: świeżej bazylii, oregano, rozmarynu
  • łyżka oliwy
  • sól, pieprz
Rybę posolić i popieprzyć, posiekać zioła i ułożyć na rybie, ostawić na 30 minut do lodówki. Na suchej patelni podprażyć płatki migdałowe (trzeba je często mieszać, by się nie przypaliły) i przełożyć do miski. Na patelni po zdjęciu płatków rozgrzać tłuszcz, usmażyć rybę z obu stron, ułożyć na talerzu, posypać ziołami i płatkami migdałowymi, przed zjedzeniem polać sokiem z cytryny.



Grilluj z łososiem norweskim!
Dania dobre dla skóry

2 komentarze:

  1. uuuuwielbiam łososia a tak podany ... to uczta nie tylko dla podniebienia ale i dla oka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj. Wypatrzyłam u Ciebie kilka bardzo fajnych przepisów, które z pewnością po drobnych modyfikacjach wypróbuję. Uwielbiam ludzi z pasją i pomysłem, tym bardziej jeśli w grę wchodzi jedzenie. Chciałabym jednak zdobyć się na odrobinę szczerości, która mam nadzieję zdopinguje Cię do pracy. W mojej opinii składniki których używasz nie współgrają z ideą bloga. Używasz dość często np białej pszennej mąki i białego cukru, co kompletnie przeczy zasadom zdrowego odżywiania. Wyłapałam też kilkanaście innych niezdrowych składników które znalazły się tutaj z braku wiedzy, ale może odpuszczę sobie ich wymienianie, bo nie o to chodzi. Uważam, że jeśli chce się propagować zdrowe odżywianie wypada mieć na jego temat gruntowną wiedzę. Blog i pomysły są świetne, zachęcam do zdobywania wiedzy, bo potencjał masz świetny! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...