czwartek, 12 czerwca 2014

Domowy wegetariański hot dog z camembertem



Składniki
Na zaczyn :
  •  25g drożdży
  • 1/4szklanki ciepłego mleka
  • 3/4 płaskiej łyżeczki cukru
  • 1 łyżka mąki pełnoziarnistej
Na ciasto: zaczyn +
  • 250g mąki pełnoziarnistej
  • 3 suszone pomidory
  • bazylia, oregano, tymianek, sól, pieprz
  • woda
Dodatki:
  • 2-3 parówki sojowe (u mnie firmy Polsoja)
  • sałata 
  • pomidor
  • 1/2 camemberta (ja użyłam takiego z niższą zawartością tłuszczu
  • ketchup/ sos czosnkowy (wykonany z jogurtu naturalnego, łyżeczki musztardy, 2 ząbków czosnki, soli i pieprzu)
Zaczyn:  Wymieszać wszystkie podane składniki i odstawić na około 30 minut w ciepłe miejsce.
Ciasto: Przesiać mąkę przez sito, wkroić pomidory, dodać zioła, sól i pieprz, dodać wyrośnięty zaczyn i wyrabiając dodawać co jakiś czas ciepłą wodę, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji ciasta. Potem przykryć ściereczką i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce. Po tym czasie formować podłużne bułki i wstawić do piekarnika, nastawić na 190 stopni i piec około 25 minut.Gdy bułki będą jeszcze lekko ciepłe, przekroić je na połówki, posmarować od środka sosem czosnkowym lub ketchupem, włożyć podgrzaną w mikrofali lub piekarniku parówkę sojową, pokrojony w plasterki ser oraz warzywa. Gotowe :)




Wegetariański obiad III

20 komentarzy:

  1. Świetny przepis, muszę koniecznie się na niego skusić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się skusiłam i polecam :-)

      Usuń
    2. Pyszności!

      Usuń
    3. Pyszności!

      Usuń
  2. Bardzo apetycznie wygląda, uwielbiam camemberta<3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis :) Niby hot-dogi nie mogą być szczególnie odkrywcze, a jednak - Twój jest całkiem niepowtarzalny! Zjadłabym z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak smakują te parówki sojowe? Są smaczniejsze od tradycyjnych, które moim zdaniem są niezjadliwe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi smakują, ale znacznie różnią się strukturą, są bardziej gumowate i elastyczne, myślę, że to kwestia przyzwyczajenia.

      Usuń
    2. Smakują pysznie! Ja je uwielbiam, zwłaszcza wędzone i chilli :-)

      Usuń
  5. Ta bułka naprawdę wygląda smakowicie i tak kolorowo <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com - nowy post !
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com - nowy post !

    OdpowiedzUsuń
  7. taka wersja hot-doga przypadła mi do gustu! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. to nie jest weganska wersja

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile takich bułeczek

    OdpowiedzUsuń
  10. i czy z tej porcji można zrobić chlebek a nie bułki?

    OdpowiedzUsuń
  11. te bułki to strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jaka ma być ta konsystencja ciasta przed wyrośnięciem? ile mniej więcej dodać wody?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...