wtorek, 3 czerwca 2014

Dietetyczna przekąska, czyli chrupiące orzeszki z fasoli

Fasola jest cennym źródłem białka, witamin (A, B, E, PP) i minerałów (wapń, magnez, cynk, fosfor, żelazo). Posiada właściwości zasadotwórcze, co przy obecnym trybie życia i diecie, bogatej w produkty przetworzone, ma bardzo duże znaczenie. Spożywanie roślin strączkowych ma dobroczynny wpływ na florę w jelitach, prawidłowe funkcjonowanie trzustki, wątroby i jelita grubego. Fasola to naturalne źródło lecytyny.


Składniki:
  •  100 g fasoli jaś przed namoczeniem
  • łyżka oleju roślinnego, u mnie olej kokosowy
  • ulubione przyprawy : słodka papryka, chilli, czosnek granulowany, cebula granulowana, pieprz, sól
Wykonanie jest bardzo proste. Należy dzień wcześniej namoczyć fasolę, kolejnego dnia ją ugotować  w osolonej wodzie, gdy wystygnie lekko skropić tłuszczem i posypać przyprawami. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, włożyć do nagrzanego do 190 stopni piekarnika i piec aż będą chrupie (około 15-20 minut). Można lekko zwiększyć temperaturę.



12 komentarzy:

  1. Genialne do chrupania podczas nauki, tylko wtedy bez oleju, żeby książek tłustymi palcami nie pobrudzić ;D Swoją drogą kokosowy musiał fajnego posmaku nadać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł na zdrową przekąskę :) Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. robię sobie czasem orzeszki z ciecierzycy, ale z fasoli jeszcze nie próbowałam, wygląda całkiem ciekawie ;)
    Czy podczas pieczenia w piekarniku fasola też strzela? ;) tak pomyślałam właśnie- ciekawe jak smakowałyby takie orzeszki w wersji słodkiej z miodem i cynamonem... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i zdrowe ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, to jest genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. hej czy można to zrobić na patelni?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za kolejny inspirujący przepis, wypróbowałem wersję bez oleju z roznymi przyprawami. Mi osobiście najlepiej smakują z curry.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie są suche? Ja zrobiłam z fasoli czerwonej na spróbowanie - nie nadawały sie do jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. New Diet Taps into Innovative Plan to Help Dieters LOSE 20 Pounds in Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ile mają kalorii

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...