sobota, 17 maja 2014

Lekkie placki twarogowe z wiórkami kokosowymi

Kolejna propozycja placków śniadaniowych. Jeszcze rok temu byłam bardzo sceptycznie nastawiona do takich śniadań. Uważałam, że się nimi nie najem i że ich przygotowanie jest bardzo czasochłonne, ale teraz wiem, jak bardzo się myliłam! 
Placki są dobrym rozwiązaniem dla osób, które z różnych powodów chcą zrezygnować ze spożywania pieczywa. Można przygotowywać zarówno wersje bezglutenowe jak i wegańskie. Ponadto do ich zrobienia używa się tak naprawdę tego, co każdy posiada w swojej kuchni, a zawsze smakują pysznie! Spróbujcie mojej dzisiejszej propozycji :)


 Składniki:
  • 80 g twarogu (chudy lub półtłusty)
  • jajko
  • łyżka mąki pełnoziarnistej (dowolnej)
  • łyżka wiórków kokosowych
  • łyżka otrębów pszennych
  • łyżeczka cukru np trzcinowego lub fruktozy
  • parę kropel aromatu waniliowego
  • banan do dekoracji
  • opcjonalnie parę łyżek mleka, jeśli masa będzie za gęsta
Twaróg, żółtko, mąkę, wiórki kokosowe, cukier, otręby, aromat zmiksować. Ubić na sztywną pianę białko z niewielkim dodatkiem soli. Dodać pianę do pierwszej masy bardzo delikatnie. Jeśli będzie za gęsta ostrożne wmieszać trochę mleka. Robiłam te placki dwa razy i raz musiałam dodać 4 łyżki mleka, a drugim razem było wszystko w porządku. Najprawdopodobniej zależy to od rodzaju użytego sera. Placki usmażyć na suchej patelni teflonowej (jeśli nie macie dobrej patelni, należy użyć minimalnej ilości tłuszczu, np. oleju kokosowego) pod przykryciem, po jakim czasie odwrócić na drugą stronę i smażyć dalej. Podawać z bananem. Można dodatkowo posypać podprażonymi na suchej patelni teflonowej wiórkami kokosowymi.



Wartość kaloryczna (z małym bananem): 378 kcal
Białko: 27,5 g
Tłuszcze: 11 g
Węglowodany: 47 g

13 komentarzy:

  1. O kurcze świetny pomysł :) ostatnio staram się zmniejszyć ilosc pieczywa w diecie wiec takie placuszki to genialny zamiennik. Na pewno nie omieszkam ich wypróbować :) p.s. Juz nie raz korzystałam z Twoich przepisów i jeszcze nigdy sie nie zawiodłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszy mnie to bardzo :) Zdaj relację jak wyszło :)

      Usuń
  2. A ile taka porcja moze mieć kalorii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest napisane na końcu wpisu...

      Usuń
    2. Ups to chyba przeoczyłam ;) dzięki

      Usuń
  3. Bardzo zachęciłas mnie do takich placków <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie tu u Ciebie :)
    Karolcia kiedy nowy wpis na Vitali? Tęsknimy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. I tym o to sposobem wywołałaś uśmiech na mojej twarzy :D Dzięki :) Warto było zapytać :)
    Powodzenia na studiach, trzymam kciuki, ażeby wszystko udało się jak najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto było napisać, postaram się bywać tam częściej, a w wakacje mam nadzieję wrócę na dobre, bo będę mogła się chwalić codziennymi treningami i zdjęciami! :) Dzięki :)

      Usuń
  6. mogłabyś dodawać wiecej przepisow nie na slodko? bardzo lubie Ciebie i Twojego bloga, ale strasznie nie lubie slodkich posilkow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, dzisiaj już zaserwowałam przepis nie na słodko, będzie więcej, dzięki za zwrócenie uwagi :)

      Usuń
  7. Mam pytanie czy jakbym pomineła żółtko z jajka i dała np : 2 białka placki by mi wyszły czy nie bardzo ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...