poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Omlet z brokułem i wędzonym tofu

Wegetariański omlet, niskowęglowodanowy , za to z dużą ilością białka. Przygotowując go warto nie rezygnować z sosu jogurtowego :) 
 
- W TOFU znajduje się wysokiej jakości białko sojowe, zawierające komplet aminokwasów egzogennych i przyswajalne przez nasz organizm w takim samym stopniu, jak białko zawarte w wołowinie i drobiu. TOFU jest więc pełnowartościowym substytutem białka zwierzęcego.
- TOFU jest także cennym uzupełnieniem diety bogatej w produkty pochodzenia zwierzęcego, gdyż ponad 80% znajdującego się w nim tłuszczu roślinnego to korzystne dla organizmu tłuszcze nienasycone, kwas linolowy oraz lecytyna, które zapobiegają odkładaniu się w naczyniach krwionośnych złogów cholesterolowych.
- TOFU jest wspaniałym źródłem wapnia, a także innych soli mineralnych i witamin: soli żelaza, fosforu, potasu, sodu; witamin z grupy B, choliny i witaminy E




Wartość kaloryczna : 285 kcal
Białko: 19,2 g
Tłuszcze: 18 g
Węglowodany: 13,5 g


Składniki:
  • 1 duże jajko (można użyć dwóch małych)
  •  2 łyżki mleka 1,5 %
  • 40 g wędzonego tofu (około 1/4 opakowania) - u mnie z firmy Polsoja
  • parę małych różyczek brokuła ugotowanego al dente
  • świeża bazylia, sól, pieprz
  • sos jogurtowy : jogurt naturalny, bazylia, sól, pieprz, łyżeczka musztardy Dijon
  • łyżeczka tłuszczu do smażenia - u mnie olej kokosowy
Jajko rozbić do miski, dodać mleko,  sól, pieprz i posiekaną bazylię. Wszystko lekko roztrzepać widelcem. Rozgrzać tłuszcz na patelni, wylać masę jajeczną i przykryć pokrywką. W czasie smażenia pokroić tofu na drobniejsze kawałki. Omlet gdy się lekko zetnie, przełożyć na drugą stronę, znowu smażyć ,ale już bez pokrywki. Usmażony omlet lekko posmarować sosem jogurtowym, ułożyć brokuły i pokrojone tofu, udekorować posiekaną bazylią.



8 komentarzy:

  1. Idealna kompozycja smaków! Na pewno go zrobię :) Bardzo apetycznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się - do zrobienia :-)

      Usuń
  2. Jakie nowości, wygląda bardzo smacznie, no i bardzo zdrowo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to jest z rybami mrożonymi i tymi świeżymi? Czy brać wagę przed czy po ugotowaniu? Np. świeży filet z dorsza przed smażeniem na suchej patelni ma 190g a po usmażeniu już 98g, którą wagę przeliczać?

    OdpowiedzUsuń
  4. Omlet z tofu? Takiego jeszcze nie jadłam :)
    U mnie też dziś tofu gościło, na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam przepis - pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. New Diet Taps into Revolutionary Plan to Help Dieters Lose 20 Pounds within Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...