środa, 2 kwietnia 2014

Niskowęglowodanowy wege hot-dog

Wiadomo,że to wcale nie jest hot-dog, ale przez to, że posiada parówkę na ciepło, właśnie tak go nazwałam. Niskowęglowodanowy omlet z moimi ulubionymi przyprawami, czyli świeżą bazylią i oregano :) Bardzo sycący, nada się świetnie zarówno na obiad, jak i na śniadanie. Parówkę sojową można zastąpić mięsną. Przepis na jedną porcję, smacznego! :)


 Składniki:
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki mleka 1,5-2%
  • 1 parówka sojowa (u mnie firmy Polsoja)
  • plaster żółtego sera
  • sos pomidorowy  (opcjonalnie ketchup)
  • garść mixu sałat
  • świeża bazylia, oregano, słodka papryka, sól, pieprz
  • tłuszcz do smażenia ( u mnie łyżeczka oleju kokosowego)
 Do miski wbić jajko, dodać mleko, posiekaną bazylię, oregano, sól i pieprz, wszystko roztrzepać widelcem. Na patelni rozgrzać tłuszcz, wlać jajko, przykryć pokrywką i trzymać na małym ogniu aż do ścięcia, potem za pomocą drewnianej łopatki przewrócić na drugą stronę i smażyć już bez przykrycia. Omlet zdjąć z patelni, posmarować sosem pomidorowym.
 Na niego nałożyć garść sałat.
 Podgrzaną w mikrofali parówkę oraz ser, wszystko zawinąć i włożyć do mikrofali na około 30 sekund do lekkiego rozpuszczenia sera. Dałam trochę za dużo sałat i niestety mój ''hot-dog'' nie zawinął się tak jak powinien ;)



8 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie! Pędzę do sklepu po składniki, a później do garów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z początku myślałam, że to placek ziemniaczany :D omlet też jest OK.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :). Ciekawi mnie jak smakuję wege parówki. Można ich smak porównać do czegoś??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm na pewno nie smakują tak jak tradycyjne mięsne, są trochę bardziej gumiaste, neutralne w smaku, ale bardzo mi smakują! Pod warunkiem, że przygrzewam je w mikrofali/piekarniku, a nie gotuję w wodzie :)

      Usuń
  4. jeżeli mówimy o zdrowym jedzeniu, to mikrofalówka niestety odpada. Myślę, że gdyby położyć parówkę na smażącego się omleta to się troszkę podgrzeje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm... Aż poczułam się głodna! :D
    Muszę to sobie przygotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli nie posiadam mikrofalówki, to na ile stopni i na jak długo ustawić piekarnik? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Można je po prostu zagrzać w wodzie, jak zwykłe parówki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...