sobota, 5 kwietnia 2014

Lekka surówka z czerwonej kapusty i kukurydzy

Nawet osoby z nadwyrężoną wątrobą mogą jeść kapustę. Jest niskokaloryczna - 100 g ma zaledwie 40 kcal. Witaminy C tyle w niej, co w cytrynie (30-36 mg w 100 g, a głąb ma jeszcze więcej). Komplet niezbędnych dla zdrowia witamin z grupy B, sporo witaminy A, trochę witamin E, K i rutyny. Podczas gotowania można poczuć obecność siarki, która poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci. W kapuście są też minimalne ilości niezbędnego dla zdrowia arsenu. Ale jej największe skarby to wapń, magnez, potas.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wlasciwosci-lecznicze-kapusty-na-anemie-obrzeki-niska-odpornosc-slabe-_33947.html
Nawet osoby z nadwyrężoną wątrobą mogą jeść kapustę. Jest niskokaloryczna - 100 g ma zaledwie 40 kcal. Witaminy C tyle w niej, co w cytrynie (30-36 mg w 100 g, a głąb ma jeszcze więcej). Komplet niezbędnych dla zdrowia witamin z grupy B, sporo witaminy A, trochę witamin E, K i rutyny. Podczas gotowania można poczuć obecność siarki, która poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci. W kapuście są też minimalne ilości niezbędnego dla zdrowia arsenu. Ale jej największe skarby to wapń, magnez, potas.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wlasciwosci-lecznicze-kapusty-na-anemie-obrzeki-niska-odpornosc-slabe-_33947.html
 Szybka obiadowa surówka, smaczna i pełna witamin. Warto przygotować trochę wcześniej, by kapusta mogła lekko zmięknąć. Dobrze jest przeanalizować skład kukurydzy w puszce i wybrać taką bez dodatku cukru podczas konserwowania. Z podanych składników wychodzi duża miska surówki :)

Kapusta czerwona ma dużą zawartość antocjanów - barwników odpowiedzialnych za charakterystyczną barwę tej odmiany. Antocjany należą do grupy związków zwanych bioflawonoidami, wykazujących działanie przeciwutleniające. Wraz z witaminami E, C i beta-karotenem zmniejszają one ryzyko powstawania zmian miażdżycowych i rozwoju nowotworów. Podobne przeciwnowotworowe działanie wykazują indole - substancje, które niedawno zostały odkryte przez naukowców w większości roślin krzyżowych, a więc również w kapuście.
Nawet osoby z nadwyrężoną wątrobą mogą jeść kapustę. Jest niskokaloryczna - 100 g ma zaledwie 40 kcal. Witaminy C tyle w niej, co w cytrynie (30-36 mg w 100 g, a głąb ma jeszcze więcej). Komplet niezbędnych dla zdrowia witamin z grupy B, sporo witaminy A, trochę witamin E, K i rutyny. Podczas gotowania można poczuć obecność siarki, która poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci. W kapuście są też minimalne ilości niezbędnego dla zdrowia arsenu. Ale jej największe skarby to wapń, magnez, potas.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wlasciwosci-lecznicze-kapusty-na-anemie-obrzeki-niska-odpornosc-slabe-_33947.html


 Składniki:
  • 1 mała główka czerwonej kapusty
  • 1 puszka kukurydzy konserwowej bez dodatku cukru
  • łyżka oliwy
  • małe opakowanie jogurtu naturalnego
  • koperek
  • sól, pieprz
Kapustę posiekać ostrym nożem na cienkie paseczki i wrzucić do miski, kukurydzę odcedzić i dorzucić do kapusty, dodać drobno posiekany koperek, sól, pieprz, oliwę i jogurt naturalny, wszystko odstawić na przynajmniej godzinę, by się przegryzło.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...