poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Dietetyczne gryczane pierogi z truskawkami i sosem jogurtowym

Już tak długo nie jadłam pierogów! Na święta zawsze przygotowuję sobie oddzielne, pełnoziarniste, a tym razem postawiłam na mąkę gryczaną! Wyszły bardzo dobre, ale koniecznie do zjedzenia z sosem. Smak gryki nie jest bardzo wyczuwalny. Jako że te truskawki dostępne w sklepach nie są jeszcze naturalne, lepiej jest kupić mrożone. Z podanych składników powinno wyjść około 30-40 pierogów. Ja robiłam tylko dla siebie, czyli jedną porcję - 7 mniejszych. 


Składniki

na ciasto:
  • szklanka mąki gryczanej
  • szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • jedno jajko
  • łyżeczka oliwy
  • łyżka mleka
  • sól
  • woda (ilość zależy od rodzaju mąki)
na sos:
  • kubeczek jogurtu naturalnego
  • płaska łyżeczka cukru
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
dodatek:
  • truskawki - ilość wg uznania, zależy od grubości wałkowanego ciasta
 Z podanych składników na ciasto zagnieść jednolitą masę. Na stolnicę wysypać trochę pełnoziarnistej mąki i rozwałkować dość cienkie ciasto, wycinać szklanką, kubkiem lub miską z ostrym brzegiem okręgi, do środka nakładać truskawki (ja zrobiłam małe, więc mieściła się tylko jedna truskawka). Pierogi wrzucić do wrzącej, lekko osolonej wody i gotować około 4-5 minut (na oko), odcedzić i przełożyć na talerz. Polać sosem jogurtowym.



11 komentarzy:

  1. Świetny przepis! :) A jak myślisz czy można by było zastąpić mąkę pszenną np. jaglaną lub amarantusową? Albo zrobić zupełnie tylko z mąki gryczanej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodałam mąkę pszenną dlatego, że gryczana tak nie zlepia ciasta, każda mąka, która zawiera gluten będzie odpowiednia, by zastąpić mąkę pszenną :) dziękuję!

      Usuń
  2. No to chyba już wiem, co będę miała jutro na obiad. Mam tylko jedno pytanie ile kalorii ma jeden pieróg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężko obliczyć, bo to zależy głównie od grubości ciasta i wielkości szklanki, której użyjesz do wycinania.

      Usuń
  3. Pierogi z sosem na bazie jogurtu naturalnego to jest to!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem, że da się je skleić, koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wyglądają, taka zdrowa wersja tradycyjnego dania 😊 a jeszcze z truskawkami, mmm 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile dałaś mąki na 7 pierogów? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem, bo zrobiłam więcej i resztę ciasta wyrzuciłam :)

      Usuń
  7. Ile wynosi kaloryczność jednej porcji?

    OdpowiedzUsuń
  8. New Diet Taps into Pioneering Concept to Help Dieters LOSE 15 Pounds in Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...