poniedziałek, 3 marca 2014

Szarlotka z patelni, czyli omlet biszkoptowy z jabłkiem i cynamonem

Jest naprawdę pyszny! W smaku jak szarlotka, tylko gotowa w 10 minut i z mniejszą ilością węglowodanów. Do omletu nie dodałam cukru, za to użyłam słodkich jabłek i potem cały delikatnie polałam syropem z agawy. Nadaje się zarówno na zdrowy, słodki deser, jak i na śniadanie. Zrobię go na pewno jeszcze wiele razy! Jedyny minus - przez jabłka omlet przy przewracaniu na drugą stronę trochę się rozpada, dlatego już na patelni przekroiłam go na cztery kawałki, co znacznie ułatwiło pracę. Omlet usmażyłam na niewielkiej ilości oleju kokosowego, jeśli jeszcze o nim nie słyszałyście, to w skrócie przedstawię Wam jego najlepsze właściwości : ma właściwości bakteriobójcze i wirusobójcze, poprawia wydajność fizyczną i sportową, poprawia trawienie i wchłanianie wielu składników pokarmowych, polepsza wydzielanie insuliny i wykorzystanie glukozy we krwi, sprzyja odchudzaniu, wspomaga rozwój mocnych kości i zębów, przeciwutleniacz, chroni przed miażdżycą i chorobami układu krążenia, zapobiega przed chorobami wątroby, rozpuszcza kamienie nerkowe, przyczynia się do poprawy metabolizmu, zapobiega powstawaniu zmarszczek, prowadzi do polepszenia stanu skóry, włosów i paznokci. Ważny jest fakt, że nie wytwarza szkodliwych substancji podczas gotowania w wysokiej temperaturze. Olej kokosowy wciąż nie jest popularny w kuchni polskiej, a szkoda! Olej nierafinowany ma charakterystyczny, kokosowy posmak i zapach, a rafinowany jest całkowicie bezsmakowy. Można go używać do różnego rodzaju wypieków lub np do smarowania chleba jako zdrowszy substytut masła lub margaryny. Zarówno olej kokosowy, jak i syrop z agawy dostałam w ramach współpracy z Naturalną Spiżarnią, która oferuje zdrowe i najlepszej jakości produkty.
 Składniki podałam dla jednej osoby. Cały omlet dostarcza około 264 kcal.



Składniki:
  • jedno jajko klasy L
  • duża łyżka mąki żytniej pełnoziarnistej ( można opcjonalnie zastąpić mąką pszenną pełnoziarnistą)
  • 2 łyżki mleka 2 %
  • 1 dość małe jabłko, lepiej żeby było słodkie
  • cynamon
  • olejek/ ekstrakt waniliowy
  • łyżeczka oleju kokosowego lub innego tłuszczu roślinnego
  • opcjonalnie syrop z agawy
Do jednej miski wbić białko, a do drugiej miski żółtko, białko ubić na sztywną pianę z niewielką ilością soli. Żółtko natomiast połączyć z mlekiem, mąką, ekstraktem z wanilii i zmiksować. Delikatnie łyżką połączyć dwie masy dodając ubite białko do masy z żółtkiem, nigdy odwrotnie, już nie mieszać mikserem, jedynie łyżką. Jabłko obrać i pokroić na mniejsze kawałki. Na patelni teflonowej rozgrzać olej kokosowy lub inny tłuszcz, gdy będzie już maksymalnie nagrzany, wlać masę biszkoptową, ułożyć jabłka i przykryć pokrywką, smażyć na bardzo małym ogniu. Po pewnym czasie, podzielić na cztery kawałki przypominające kawałki pizzy i przewrócić na drugą stronę za pomocą łopatki, smażyć dalej, ale już bez przykrycia. Ułożyć na talerzu, posypać cynamonem i opcjonalnie polać syropem z agawy.



Wartość kaloryczna omletu bez syropu z agawy: 264 kcal
Białko: 10 g
Tłuszcze: 13,1 g
Węglowodany: 27 g

6 komentarzy:

  1. zrobię jutro na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, na pewno niedlugo zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ smakowicie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam i polecam ten przepis, naprawdę pyszne! Może nie wyszło mi takie ładne jak na zdjęciu ale też bardzo smaczne :) P.s. super Karola że wstawiasz dane kaloryczne dań, ja teraz na redukcji więc bardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że Ci smakowało :) dzięki!

      Usuń
  5. Zrobiłam według przepisu i smak jest okropny, taki papierowy, szkoda, bo wygląda smacznie..

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...