wtorek, 4 marca 2014

Lekkie placki twarogowo-gryczane z syropem z agawy i truskawkami

To jedne z najlepszych placków jakie jadłam! Co prawda ostatnio dużo eksperymentuję z różnym rodzajem placków i nie było jeszcze tak, że jakieś nie smakowały mi aż tak, że nie jadłam ich z przyjemnością :) Nie mogę się doczekać sezonowych owoców, truskawki, które już goszczą na sklepowych półkach wcale nie pachną truskawkami, smak też mają jakiś taki nijaki, no ale przynajmniej wyglądem przypominają te owoce ( chociaż w środku często są całkowicie białe). Udało mi się znaleźć z zamrażarce truskawki, naturalne, sezonowe, pyszne! Połączenie placków gryczanych, wzbogaconych o dodatkową ilość białka połączonych z ciepłymi truskawkami jest palce lizać! Z podanych składników wyszło mi 8 placków, a taka porcja to 312 kcal i co najważniejsze - dobrych kalorii :) 
Syrop z agawy dostałam już parę miesięcy temu od Naturalnej Spiżarni, ale jakoś mało z niego korzystałam, teraz robię tak, że nie dodaję w ogóle cukru do śniadań na słodko, a polewam je niewielką ilością tego syropu.



Składniki:
  • 80 g twarogu (chudego lub półtłustego)
  • jedno jajko
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • duża łyżka mąki gryczanej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/3 szklanki mleka 1,5 lub 2 %
  • syrop z agawy do polania placków
  • truskawki

Białko oddzielić od żółtka, białko ubić z niewielkim dodatkiem soli na sztywną pianę (gdy odwrócicie naczynie, w którym jest białko nie powinno ono spływać). W drugim naczyniu ubić żółtko z mlekiem, wanilią, sodą, mąką oraz twarogiem. Wszystko delikatnie połączyć dodając ubite białko do masy twarogowej. Rozgrzać patelnię beztłuszczową, jeśli nie macie użyjcie niewielkiej ilości tłuszczu roślinnego. Łyżką nakładać porcje ciasta, przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu, po jakimś czasie odwrócić na drugą stronę przy użyciu drewnianej łopatki, już nie należy ich przykrywać. Truskawki jeśli są świeże pokroić, jeśli nie, to podgrzać zamrożone w garnku lub mikrofalówce. Placki układać na talerzu, polać syropem klonowym, obok położyć truskawki ( lepiej nie na placki, bo nasiąkną wodą z truskawek i nie będą już takie chrupkie ), pałaszować :)



Wartość odżywcza przy założeniu, że użyliśmy 100g truskawek i 10 g syropu z agawy i zjedliśmy wszystkie (8) placki : 312 kcal
Białko: 28 g
Tłuszcze: 7,7 g
Węglowodany: 33 g

9 komentarzy:

  1. Wyglądają smacznie, zapisuję przepis ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe czy moim dzieciom by smakowały, trzeba spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię twarogowe placuszki, są rzeczywiście lekkie i rozpływają się w ustach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można zastąpić mąkę gryczaną inną? Jaką?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem, jaką masz patelnię albo jak wyczarowujesz swoje placki, ale niestety nie wyszło mi ani smażenie tych (próby na 3 różnych patelniach), ani pieczenie tych z cukinii :( A tak się nastawiłam, ze zjem coś tak pysznie wyglądającego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. używam patelni z tefala, z tym, że nigdy w zyciu nie pozwalam innym domownikom piec na niej z użyciem tłuszczu, masz taką patelnię? :)

      Usuń
    2. Moze cos źle robisz, mi zawsze wychodzi :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...