poniedziałek, 24 marca 2014

Kotlety curry z kaszy kuskus

Sezon na opróżnianie szafek rozpoczęty! Postanowiłam więc przygotować placki z zalegającej kaszy kuskus. Moim faworytem jak na razie była kasza kuskus  z warzywami i curry, więc dlaczego nie zrobić z podobnych składników placków, by móc je zabrać ze sobą na uczelnię? 
Przygotowałam placki z połowy przepisu, z całości powinno wyjść koło 20, znikają szybko, fajnie dla podniebienia, niestety nie za dobrze dla ciała... warto spróbować :)


 Składniki:
  • 150 g kaszy kuskus (przed ''ugotowaniem'')
  • płaska łyżka mąki pełnoziarnistej żytniej
  • 2 jajka
  • czerwona cebula
  • czerwona papryka
  • pół puszki kukurydzy konserwowej
  • dużo przyprawy curry, sól, pieprz
  • łyżeczka tłuszczu roślinnego
 Paprykę oraz cebulę drobno posiekać, rozgrzać na patelni olej i zesmażyć. Przygotować kaszę : do miski wsypać odmierzoną ilość i zalać wrzącą wodą 1 cm ponad kaszę, odczekać 5 minut, pozostawić kaszę do wystudzenia. Do miski wrzucić podduszone warzywa i poczekać aż ostygną, wrzucić jajka i już chłodną kaszę, dodać kukurydzę, przyprawę curry, sól i pieprz. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, mokrymi dłońmi układać placki tak jak na zdjęciach. Piec w 190 stopniach przez około 15-20 minut.



3 komentarze:

  1. Dlaczego nie za dobrze dla ciała? Przecież same zdrowe składniki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że chodzi o to że są takie dobre że można je jeść i jeść a jak wiadomo jak się przegina to brzuszek rośnie, ale rzeczywiście to są same zdrowe składniki więc można zjeść więcej ;)

      Usuń
    2. wszystko w nadmiarze nie jest dobre, NIESTETY ta kasza ma wysoki indeks glikemiczny i dużo węglowodanów, ALE jest zdrowa i na pewno lepsza niż frytki :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...