czwartek, 27 marca 2014

Dietetyczna sałatka z selera naciowego

Chrupiąca, prosta i szybka sałatka, nie namęczycie się przygotowując ją. Parę razy kupowałam seler naciowy, ale za każdym razem wydawał mi się mdły i niesmaczny, bo jadłam go samego. W tej sałatce natomiast bardzo mi zasmakował i na pewno będę ją robić częściej, bo seler ten ma bardzo dużo dobrych wartości odżywczych i warto go przemycić do swojego menu :)

Witaminy, które zawiera seler naciowy:
(wspomaga leczenie chorób oczu, wzmacnia odporność organizmu na różnego rodzaju infekcje-szczególnie dróg oddechowych, stosowana jest w    leczeniu trądziku, owrzodzeń i redukcji zmarszczek, bierze udział w tworzeniu się nabłonka, skóry, włosów, zębów i dziąseł),
(wspomaga system nerwowy i umysłowy),
B₂(z innymi substancjami bierze udział w metabolizmie węglowodanów, tłuszczów i białek a także dodatnio wpływa na kondycję skóry, paznokci i włosów) i
C  Seler zawiera dwa razy więcej witaminy C niż owoce cytrusowe. ( zapobiega infekcjom, przeciwdziała czynnikom rakotwórczym, wpływa na obniżenie cholesterolu oraz zapobiega skrzepom w naczyniach krwionośnych).   Seler zawiera dwa razy więcej witaminy C niż owoce cytrusowe.
PP (reguluje poziom cholesterolu we krwi, rozszerza naczynia krwionośne, oddziałuje korzystnie na system nerwowy i stan psychiczny, poprawia ukrwienie skóry i kondycję włosów).
Składniki mineralne występujące w selerze naciowym to:
 wapń (reguluje pracę układu nerwowego, serca i ciśnienie tętnicze, pomaga leczyć alergię, poprawia krzepliwość krwi)
potas ( pomaga zaopatrywać mózg w tlen , wspomaga przemianę materii i wpływa na obniżenie ciśnienia krwi), 
magnez ( zapobiega chorobom serca oraz wspomaga nasz układ nerwowy,  zapobiegając stanom depresji),
mangan (ma korzystny wpływ na utrzymanie prawidłowej struktury kości – zapobiega osteoporozie, ważny dla prawidłowego wchłaniania składników odżywczych , współtworzy główny hormon tarczycy-tyroksynę), 
żelazo ( składnik mineralny niezbędny do wytwarzania hemoglobiny, zapobiega niedokrwistości i leczy ją a ponad to nadaje skórze zdrowy wygląd),
miedź ( ułatwia wprowadzanie żelaza do hemoglobiny),
cynk (pomaga w leczeniu prostaty, zapobiega powstawaniu białych plam na paznokciach, pomaga w leczeniu bezpłodności),
fosfor ( jest niezbędny do funkcjonowania  każdej komórki w organizmie, ważny budulec kości i zębów)*
*wiadomości pochodzą ze strony: http://restauracjadomowa.blox.pl


Składniki:
  • opakowanie selera naciowego
  • pół puszki kukurydzy konserwowej
  • czerwona cebula średniej wielkości
  • mały kubek jogurtu naturalnego
  • łyżeczka musztardy Dijon
  • sól, pieprz do smaku
Seler dokładnie umyć, obrać z włókien i pokroić na mniejsze kawałki, cebulę drobno posiekać i dodać do selera, dorzucić odcedzoną z zalewy kukurydzę konserwową, jogurt naturalny, musztardę, sól i pieprz, dokładnie wymieszać i odstawić do przegryzienia.


Zielono mi, idzie wiosna

10 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam, że seler naciowy ma aż tyle witamin, toż to bomba zdrowia! Sałatka prosta, szybka i na pewno smaczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwykły seler uwielbiam, ale tego nigdy nie jadłam. Możesz jakoś przybliżyć jego smak? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie też zakupiłam selera i niebawem jak mnie oświeci, coś wystrugam z niego ;) Ale Twój blog odwiedzam chyba codziennie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko się zgadza tylko nie jest to sałatka dietetyczna z uwagi na kukurydzę która ma wysoki indeks glikemiczny.

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszna sałatka ! dodałam do niej wędzonego kurczaka i super lunch do pracy ;)) dzieki !

    Laura

    OdpowiedzUsuń
  6. super sałatka! dodałam do niej ogórka kiszonego, żeby trochę ożywić smak, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię seler naciowy z ziemniaczkami, jajkiem i majonezem. Doetetyczne to nie jest ale pyszne
    We Włoszech jadłam z ziemniaczkami pieczonymi i oliwą, niestety nie dopytałam o przepis, a szkoda.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja do selera dodaje pieczarki, kukurydzę i jajka oraz jogurt grecki... mmm pychota

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...