środa, 12 lutego 2014

Dietetyczne placki z serka wiejskiego bez mąki

Dzisiaj pierwszy dzień totalnego wolnego, już mam zaplanowany cały aż do wieczora, NARESZCIE coś innego niż książki i nauka, chociaż czuję się z tym jakoś dziwnie i mimo, że nie musiałam wczoraj nic robić, to czytałam sobie histologię, tak for fun :) Przed zaśnięciem patrzyłam sobie różne ciekawe śniadaniowe przepisy z produktów, które mam w domu. W oko mi wpadły placki z serka wiejskiego, tylko niestety w każdym lub w zdecydowanej większości przepisów była mąka, a chciałam jej uniknąć, dlatego na podstawie tych przepisów, wymyśliłam coś swojego. Placki są naprawdę pyszne, nie dodawałam do nich cukru, jedynie cynamon, który ma lekko słodki posmak ( cynamon wpływa pozytywnie na przyspieszenie metabolizmu!), no i prażone jabłka, którymi przekładałam placki. Przygotowałam je jeszcze latem/jesienią w domu rodzinnym, właśnie zużyłam ostatni słoiczek, a tak je uwielbiam! Oczywiście można przygotować je bezpośrednio przed przygotowaniem placków i nawet nie jest to pracochłonne i czasochłonne. Należy jedynie obrać jabłka, zetrzeć na tarce na grubych oczkach, wrzucić do garnka i prażyć aż odparują wodę często mieszając, nawet nie dodaję do nich cukru, same w sobie są bardzo słodkie, chociaż zależy to też od rodzaju jabłka. Placki wyszły przepyszne, chociaż nie przebiły #1 placów jaglanych z jabłkami i migdałami. Trzeba spróbować, bo mimo mojego sceptycznego podejścia do serka wiejskiego w plackach, po dzisiejszym poranku jestem bardzo na tak! :)


Składniki:
  • opakowanie 120 g serka wiejskiego (u mnie 3 % tłuszczu)
  • 4 płaskie łyżki otrębów żytnich (użyłam otrębów Sante)
  • jajko
  • cynamon
  • prażone jabłka (ilość dowolna)
  • trochę słonecznika do posypania
Wykonanie jest banalnie proste. Należy połączyć w misce serek wiejski, otręby, jajko i cynamon i odstawić na 15 minut, żeby otręby zdążyły napęcznieć i ciasto zrobiło się bardziej zwarte. Jeśli serek ma dużo zalewy, to należy część odlać. Rozgrzać patelnię, na której można smażyć bez tłuszczu. Nakładać porcjami masę, tak by każdy placek miał okrągły kształt (starać się, by były jednakowej wielkości i grubości ,ale masa jest dość zwarta i może być ciężko) , smażyć aż się przyrumieni pod pokrywką i drewnianą łyżką odwrócić na drugą stronę. Ułożyć na talerzu przekładając prażonymi jabłkami bez cukru, wszystko posypać uprażonym na suchej patelni słonecznikiem, to ważne, bo jego ziarna po uprażeniu totalnie zmieniają smak i są dużo smaczniejsze! Oczywiście można użyć płatków migdałowych. Smacznego!



Wartość kaloryczna placków (5-6) z pominięciem prażonych jabłek i słonecznika: 250 kcal
Białko: 24 g
Tłuszcze: 9,8 g
Węglowodany: 10,5 g
 

12 komentarzy:

  1. Cały czas boję się zrobić placków z wiejskiego, bo mam wrażenie, że się rozpadną ;]

    Do kiedy masz wolne?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś już jadłam podobne i były bardzo dobre, w ogóle serek wiejski na ciepło jest super, bardzo lubię :) fajnie ze przypomniałaś mi o tym :P a Twoje placki z kaszy jaglanej są naprawdę genialne, juz nie raz je robiłam i często wracam do tego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zwracam uwagę na wartości odżywcze, jaglanka ma więcej witamin, natomiast serek wiejski ma sporo białka, jedyny minus jaglanki to wysoki indeks glikemiczny, cieszę się, że smakuje :)

      Usuń
  3. Właściwie to laba mi się już kończy. W pon. zaczynam nowy semestr.
    Trzymam kciuki za Twoje wyniki ;)

    Rozumiem, że do placków dajesz tylko ziarenka bez śmietanki stąd 120g jako waga opakowania?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam bardzo podobne i eksplozja smaku mnie powaliła :) bomba

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć, czy da się to zrobić na zwykłej patelni?Temu poodbne przepisy zwykłe kleiły się do niej i niestety nic nie wychodziło,masz na to jakąś radę? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. udadzą się z otrębami pszennymi czy nie bardzo?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli odstawię masę na całą noc żeby usmażyć placki rano wciąż będą dobre?

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam te placuszki, tylko z otrębami pszennymi i nie wiem czemu ale wyszły mi okropnie słone, wie ktoś może co było przyczyną?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zrobiłam z płatkami owsianymi i wyszły super niestety nie miałam słonecznika ale i tak były pychaaa

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie wersja z bananem zamiast jabłek. Pyszotka!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...