sobota, 4 stycznia 2014

Waniliowa owsianka proteinowa

Kolejny mój wymysł, żeby zwiększyć ilość białka w diecie, bo denerwowało mnie, że po podliczeniu wartości zwykłej owsianki wyszło, że dostarczam kolosalną ilość węglowodanów, przy niskiej zawartości tłuszczy i  przede wszystkim białka! Kiedyś baaardzo nie lubiłam owsianki, czytałam fora o zdrowym odżywianiu, na których każdy namawiał do codziennego jedzenia płatków owsianych na śniadanie. Zrobiłam parę razy, ale nigdy mi nie smakowała. Dopiero jakiś czas temu się przekonałam i rzeczywiście był czas, kiedy jadłam owsianki codziennie, ale teraz staram się urozmaicać każdy posiłek i codziennie jem coś innego. Pisałam Wam już, że ćwiczę i chcę zwiększyć ilość białka  diecie, dlatego używam białka w proszku (do kupienia w sklepach dla sportowców) dzięki niemu owsianka zawiera fajny, waniliowy smak, jest słodsza i zawiera dużo białka! :)


Składniki:

  • 4 łyżki płatków owsianych ( u mnie był mix wszystkich płatków: jęczmiennych, owsianych, żytnich, orkiszowych)
  • szklanka mleka (nie 3,2%!)
  • 1/2-3/4 szklanki wody
  • miarka białka o smaku waniliowym
  • pół banana, suszona śliwka, jagody goji
  • płatki migdałowe, słonecznik
  • szczypta soli


Białko wymieszać dokładnie  w szejkerze z wodą i mlekiem. Dodatek wody zapobiega przypaleniu się mleka. Gotować płatki na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, dodać szczyptę soli. Jak owsianka stanie się gęsta przełożyć ją do naczynia i posypać dodatkami. Płatki owsiane i słonecznik należy wcześniej podprażyć na suchej patelni teflonowej.
UWAGI: Korzystałam z dwóch różnych białek, jedno smakowało nieziemsko, a drugie niestety podczas gotowania się ścina i nie jest jakoś wyjątkowo smaczne, nie mam pojęcia od czego to zależy! 

16 komentarzy:

  1. Ja też kiedyś nie lubiłam owsianki ;) To wszystko wina przeczkola , hehe ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie to wina tego, że się nią nie najadałam i po godzinie byłam głodna, a taka proteinowa syci na dłużej :)

      Usuń
  2. Chętnie zakupię takie białko, które można poddawać obróbce termicznej. Póki co spróbowałam truskawkowego i jak dla mnie było nie do przełknięcia. Jakie inne smaki polecasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam karmelowo-mleczne i waniliowe, miałam piernikowe i mi nie podeszło, teraz jak będę zamawiać to spróbuję czekoladowego i jeszcze raz karmelowo-mleczne :)

      Usuń
    2. Karolino, a ja mam pytanie zgoła inne - czy to białko miało jakiś wymierny efekt na Ciebie? W sensie na rozwój mięśni.
      Bo trenuję (codziennie 15-20 minut ćwiczeń ogólnorozwojowych po dwa razy) i chciałbym troszkę odbudować mięśnie po tym, jak sobie je troszkę "zniszczyłem" przez bieganie i złe odżywianie w tamtym roku ;)

      Usuń
    3. Nie możemy się porównywać, ja nie mam męskich hormonów w takich ilościach jak Ty, jeśli jesteś facetem, ćwiczysz siłowo i będziesz spożywać dużo białka, to na pewno zauważysz szybszy przyrost tkanki mięśniowej, ja raczej nie należę do ''napakowanych'' kobiet, ale lubię jeść to białko, przez walory smakowe, ale też dbam o wysoką zawartość białka w diecie, a nie zawsze udaje mi się to zapewnić samymi naturalnymi produktami. WARTO SPRÓBOWAĆ :)

      Usuń
    4. Wiesz, zainspirowałaś mnie.
      Może warto? Szczególnie, że podajesz naprawdę interesujące przepisy z tym białkiem...
      A że wersje smakowe są, to nic tylko się cieszyć i próbować ;)
      Dzięki!

      Usuń
  3. Uczę się, czytam materiały, notatki itd., ale jakoś nie dochodzi jeszcze do mnie, ze to na sesje. Że to "TA SESJA", której wszyscy się boją i panikują. Pewnie zacznę się denerwować za jakieś 2 tygodnie.
    Ale w sumie po to uczę się na bieżąco. ;)

    A jak u Ciebie? Też pierwsza sesja na tym kierunku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja lubię takie 'wymysły' ;p owsianka wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trudny kierunek wybrałaś. Chociaż każdy na swój sposób jest trudny i uczyć się trzeba. Niestety tak to wygląda, że październik, listopad, grudzień niewiele się robi, a później styczeń, luty sesja, a jeszcze przed tym kolokwia... Damy radę :D A siłka się przyda, sport pomaga się odstresować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogłabyś podać nazwę producenta odżywki z której owsianka wychodzi?
    Zastanawiam się czy można byłoby zalać mix płatków wrzątkiem (niestety nie mogę pic mleka), poczekać aż wchłoną wodę i dodać odżywkę, jogurt i inne dodatki. Wtedy nie trzeba myć shakera;) a rano każda sekunda jest cenna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety korzystałam z białka koleżanki, chyba Activlab ale nie jestem pewna, na pewno z KFD wyszło białko, które jest przeznaczone tylko do deserów, ponieważ jest odporne na wysoką temperaturę, może spróbuj tego ? :)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czemu kupujesz odżywki z KFD/SFD? One są takie tanie ze względu na słabą jakość produkcji. Radzę poczytać forum kulturystyczne. Mało jest w tych odżywkach czystego białka, bo firmy robią na nich przekręty.
    Polecam zainwestować w dobre białko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie jem owsiankę wg Twojego przepisu , ale z odżywką o smaku "ciastka karnawałowego" KFD. Jest bardzo dobra, polecam wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. no i to dostarcza mocy na cały poranek! ja często dodaje miód lub stewię - słodkolubna jestem ;) ale owsianki bez owoców nawet nie tknę!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...