sobota, 25 stycznia 2014

Dwuskładnikowe ciasteczka serduszka

Widziałam wiele przepisów na dwuskładnikowe ciasteczka i zastanawiałam się co z tego może wyjść, podczas pieczenia ciastek na Boże Narodzenie postanowiłam spróbować, z tym, że płatki owsiane, zawsze obecne w tych przepisach zmieliłam. Wyszły bardzo specyficzne, bananowe krakersy. Dobre do podjadania i pochrupania czegoś, ale na pewno nie podbiły całkowicie mojego serca... Może następnym razem spróbuję przygotować je z całych płatków.




Składniki:
  • jeden średni bardzo dojrzały banan
  • 70-80 g zmielonych płatków owsianych

Z podanych składników zagnieść jednolite ciasto, odstawić na 15 minut. Potem cienko rozwałkować ciasto na stolnicy, wyciąć dowolne kształty, u mnie były to serduszka. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 10 minut w 180 stopniach. Potem wystudzić ta kratce.


Wartość kaloryczna wszystkich ciastek: 400 kcal
Białko: 13,7g
Tłuszcze: 5,27g
Węglowodany: 78,5g

15 komentarzy:

  1. super! też planowałam takie zrobić:) Widzę, że muszę przyspieszyć, bo są perfekcyjne:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeszłaś samą siebie z tą prostotą i zarazem pysznym smakiem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. dwa składniki. aż ciężko uwierzyć. te ciasteczka są wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Były juz trzyskładnikowe ciasteczka, teraz dwu, aż strach pomyśleć co będzie następne :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zero składnikowe :P
      Jadłam takie ciastka - są pyszne !

      Usuń
  5. Zdrowa wersja ciastek bez wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo jestem ciekawa smaku takich ciastek, zainteresowały mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie rozpadaja sie podczas walkowania, wycinania albo pozniej po upieczeniu? ;O

    OdpowiedzUsuń
  8. ile wychodzi takich ciasteczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie mam pojęcia, bo nie liczyłam, ale tyle, ile widać na pierwszym zdjęciu

      Usuń
  9. ile kalorii maja ciastka zrobione z podanych ilosci skladnikow? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A płatki namoczyć w mleku czy coś, czy takie suche po prostu ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...