wtorek, 17 grudnia 2013

Śniadaniowe placki proteinowe z owocami bez cukru i mąki

Już wtorek, oto moje wczorajsze śniadanie, niestety nie miałam wczoraj czasu dodać tego przepisu! Rezerwuję sobie całą sobotę na pieczenie ciasteczek i najprawdopodobniej gotowanie z mamą, już nie mogę się doczekać, bo w tym momencie totalnie nie czuję świąt... na uczelni ten tydzień jest naprawdę lekki, więc idę dzisiaj na łyżwy, przywiozłam sobie swoje, a jeszcze z nich tu nie korzystałam, chociaż lodowiska są otwarte od początku grudnia. 

Te placki to naprawdę pożywne śniadanie! Wiem, że pewnie ta część z Was, która z pewnych przyczyn nie chce używać białka, jest niezadowolona, że dodaję z nim przepisy, a ten fakt uniemożliwia ich przygotowanie. Staram się jednak nie dodawać ich ciągiem, bardzo często, chociaż korzystam z niego nierzadko. Jest smaczne, w wielu wypiekach, jak te placki może zastąpić jednocześnie mąkę, jak i cukier,a  o to mi chodzi, o mniej węglowodanów, ale nie chcę z nich całkowicie zrezygnować. Owoce możecie wybrać dowolne, chociaż najlepiej, żeby były miękkie. Z podanych składników wyszło mi 7 placków. Na pewno będę je robić częściej, chociaż moje białko waniliowe się kończy, spróbuję więc wymyślić coś z piernikowym :) 


Składniki:

  • 2 jajka 
  • 2 duże łyżki waniliowego białka w proszku (najlepiej KFD)
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • pół łyżeczki sody
  • dowolne owoce, u mnie: pół gruszki, kiwi, mały banan, mandarynka
  • jogurt naturalny (ilość dowolna)



Białko oddzielić od żółtka, białko ubić ze szczptą soli na sztywno. Żółtko zmiksować z białkiem, sodą i wanilią na gładką masę, jeśli będzie zbyt gęsta, dodajcie troszeczkę wody, ale u mnie było wszystko ok. Pod koniec delikatnie połączyć białko z masą, smażyć bez dodatku tłuszczu na patelni teflonowej pod przykryciem. W trakcie smażenia umyć i pokroić owoce. Placki można przekładać jogurtem lub po prostu je nim polać, ozdobić owocami, można opcjonalnie uprażyć na suchej patelni migdały i posypać nimi placki, ja osobiście je uwielbiam!


9 komentarzy:

  1. wyglądają przesmacznie! a jakiej odżywki białkowej używasz?

    OdpowiedzUsuń
  2. KFD, ona najbardziej mi odpowiada, dodatkowo ma bardzo dobrą cenę.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja sie cieszę z każdego dodanego przepisu z odżywką, bo mało ich jest. jutro serwuje te placki na śniadanie! mniam! dzięęęęki duże za przepis :)/ Bobo z V.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy zamiast dwóch łyżek odzywki białkowej mogę dać dwie łyżki odtłuszczonej mąki sojowej? jak myślisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi ,ale niestety nie, tej odżywki się nie da niczym zastąpić...

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda świetnie, ale niestety w smaku okropne:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moze to zalezy od uzytego białka? Bo ja je robię bardzo często i zawsze mi smakują :)

      Usuń
    2. Uwielbiam placki z serkiem wiejskim, czy masz może jakiś przepis na takie właśnie placki z dodatkiem odżywki?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...