poniedziałek, 30 grudnia 2013

Omlet z papryką, szczypiorkiem i chudą kiełbasą

Typowe śniadanie LC (low carb, niskowęglowodanowe). Kiełbasę można zastąpić np. wędzoną piersią z kurczaka pokrojoną w trochę większą kostkę. Najlepiej jest użyć jajek wiejskich, różnica w smaku jest kolosalna! Omlet dla jednej osoby :)



Składniki:
  • 2 jajka klasy M
  • mały kawałek chudej kiełbasy np. drobiowej
  • 1/5 średniej papryki
  • szczypiorek
  • sól, pieprz
  • łyżeczka tłuszczu (masła/oliwy)
 Jajka wbić do jakiej miseczki i lekko roztrzepać widelcem, dodać posiekany szczypiorek, sól i pieprz. Łyżeczkę tłuszczu wlać na patelnię teflonową, gdy się nagrzeje wrzucić na tłuszcz pokrojoną w kostkę kiełbasę i paprykę, podsmażyć i wlać rozbite jajka ze szczypiorkiem, przykryć pokrywką i smażyć tak na małym ogniu, sprawdzając co jakiś czas, czy jajko z wierzchu się ścięło.

Wartość kaloryczna : 249 kcal
Białko: 16,4 g
Tłuszcze: 16,2 g
Węglowodany: 2,9 g

3 komentarze:

  1. Ale mi smaka narobiłaś na jajka, chyba takiego omlecika zrobie sobie na kolacje bo super wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za inspirację, był pyszny :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...