wtorek, 10 grudnia 2013

Kanapki z opiekacza bez mąki!

Kanapki z opiekacza... czyli ''chleb'',który jest z otrębów i dodatków, o ile to nadal jest chleb, chociaż nie, to bardziej wyrób chlebopodobny :) Dobre na szybką przekąskę, szybkie w przygotowaniu, ale nie mogłabym ich jeść codziennie jako substytut bułek czy chleba, bo za bardzo uwielbiam pieczywo! Dzięki otrębom, które posiadają bardzo dużo błonnika i pęcznieją w żolądku, będziemy czuli się syci przez bardzo długo, do tego część błonnika nie jest trawiona, działa więc w jelitach jak ''miotełka'', wspomagając wypróżnianie, jeśli ktoś ma problem z zaparciami. Parę korzyści płynących z jedzenia otrębów: zmniejszają indeks glikemiczny posiłków, co zapobiega skokom poziomu cukru we krwi i nagłym atakom głodu, obniżają wchłanianie złego cholesterolu, a tym samym przeciwdziałają miażdżycy, gwarantują szybsze poczucie sytości, poprawiają pamięć i koncentrację, zapobiegają nadmiernemu uczuciu zmęczenia, zmniejszają potrzebę snu, chronią przed starzeniem, pozytywnie wpływają na wygląd skóry, włosów i paznokci. Warto otręby włączyć do diety powoli, ponieważ zbyt duża dawka na pierwszy raz, może spowodować ból brzucha. 
Z podanych składników wychodzą 3 trójkąty, kanapki niestety raczej nie są chrupiące, można je zabrać na wynos i nic się z nimi nie stanie. 


Składniki:

  • 2 łyżki otrębów pszennych
  • 2 łyżki otrębów owsianych
  • duże jajko
  • kawałek czerwonej papryki
  • 2 średnie ogórki konserwowe
  • plaster chudej wędliny
  • pół plastra żółtego sera
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli, zioła prowansalskie, słodka papryka
  • około 5 łyżek mleka




Paprykę i ogórka pokroić w drobną kostkę. Ser i szynkę posiekać na drobniejsze kawałki. Do miski dodać jajko, otręby i sodę, dorzucić wcześniej pokrojone składniki, dodać przyprawy, sól i opcjonalnie pieprz, dokładnie wymiedzać, stopniowo aż do połączenia składników dodawać mleko. Odstawić na 15 minut. Potem nagrzać opiekacz, nałożyć do niego masę i piec dłużej niż standardowe tosty. 



 Wartość kaloryczna wszystkich kanapek : 206 kcal
Białko: 17,87 g
Tłuszcze: 11,66 g
Węglowodany: 12,37 g

10 komentarzy:

  1. Robiłam kiedyś takie otrębowe tosty, były całkiem w porządku, ale masz rację chleb to chleb, jego nic nie zastąpi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna alternatywa dla zwykłych tostów i zwykłych kanapek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł :) Opiekacza nie mam, ale wypróbuję w gofrownicy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No kompletnie zapomnialam o tych tościkach, a kiedyś się zajadałam nimi non stop :) No to juz wiem co bede jutro jeść na śniadanko :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Naszykowałam ciasto - wyłączyli prąd, więc zrobiłam na patelni muśniętej oliwą :) Świetne jako placki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. New Diet Taps into Pioneering Plan to Help Dieters Lose 20 Pounds within Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...