sobota, 30 listopada 2013

Twarogowe kuleczki bez dodatku cukru z jagodami


Lekka kolacja albo śniadanie na słodko :) Jagody, jak wiadomo teraz są niedostępne świeże, dlatego najlepiej użyć mrożonych, można je zastąpić mieszanką owoców leśnych. Z Moje białko jest firmy KFD, jest dość tanie i wydaje mi się, że jakość nie przekłada się na cene, bo jest całkiem wysoka :) Można je zamówić przez internet, bądź też odebrać osobiście w Warszawie niedaleko mostu Poniatowskiego. Niedawno zamówiłam dwa inne smaki i moim zdaniem karmelowo-mleczny i waniliowy są najlepsze, piernik trochę mnie rozczarował, ale nie korzystam z niego jakoś często, więc może jak skończę wanilię i przerzucę się na piernik, to zmienię zdanie.  podanych składników wychodzi średniej wielkości porcja, to raczej coś na mały głód.


Składniki:
  • 100 g chudego twarogu
  • jedna miarka białka karmelowo-mlecznego
  • łyżka mąki pełnoziarnistej
  • 2 jajka przepiórcze
  • pół szklanki jagód
Wszystkie składniki dodać do jednego naczynia. Zamiast jajek przepiórczych można użyć bardzo małego jajka lub po prostu zrobić większą porcję, bo inaczej masa może wyjść zbyt lejąca i niemożliwe będzie uformowanie kuleczek.
Połączyć składniki dokładnie je mieszając.
Mokrymi dłońmi uformować kulki.
Kluseczki wrzucić do gotującej się wody i gotować minutę lub dwie od chwili wypłynięcia. Jagody zmiksować (można z dodatkiem kefiru czy maślanki) i polać kluski, przyozdobić całymi owocami.


7 komentarzy:

  1. fajne są takie twarogowe kluseczki, a do tego podane z letnimi owocami o tej porze roku musiały smkować wyjątkowo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda, że nie mam dostepu do białka mojego brata...

    OdpowiedzUsuń
  3. Z dodatkiem jagódek musiało być pyszne! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. o mniam! Muszę sobie zrobić na jeden z najbliższych obiadków:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obłędne i tak strasznie, strasznie pachną latem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czym zastąpić to białko w przepisie ewent gdzie można zdobyć?

    OdpowiedzUsuń
  7. jakiego białka używasz jakiej firmy bo jestem całkiem zielona w tym, a czytałam przy którymś twoim przepisie że jedno jest dobre bo się dobrze rozpuszcza inne kiepskie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...