środa, 16 października 2013

Zdrowe kokosanki

Wiórki kokosowe skłądają się w 70% z tłuszczu, 14% z cukru i 7% z białka. Pewnie przeraża Was wysoka zawartość tłuszczów (i to głównie nasyconych!). Nie są to jednak takie tłuszcze, jak te zawarte np. w mięsie czy nabiale, a tłuszcze o średniej długości łańcucha atomów węgla, co sprawia, że są o wiele łatwiej trawione i przyswajalne.
Olej kokosowy- może być stosowany zarówno w kuchni, jak i w kosmetyce. Często na opakowaniu nie jest zaznaczone do jakiego celu jest przeznaczony. Swój pierwszy olej kokosowy dotałam od Naturalnej Spiżarni, był w wygodnym pojemniku, nie musiałam go rozpuszczać, gdy chciałam go użyć, niestety dużo z niego korzystałam i szybko się zużył :) Teraz kupiłam olej w buteleczce, jego używanie jest trochę uciążliwe, bo najpierw muszę butelkę włożyć do ciepłej wody, by olej stał się płynny. Po pewnym czasie znowu zamienia się w postać stałą. 
Parę korzyści ze spożywania kokosu i oleju kokosowego: wspomaga odporność (zabija wirusy, bakterie,  grzyby), stanowi źródło energii, poprawia wydajność fizyczną, poprawia trawienie i wchłanianie innych składników pokarmowych (witaminy A,D,E,K są rozpuszczalne, a więc i przyswajane tylko w tłuszczach), wzmaga wydzielanie insuliny, stabilizuje poziom glukozy we krwi, poprawia wchłanianie wapnia i magnezu, zmniejsza ryzyko chorób serca, chroni przed szkodliwymi wolnymi rodnikami, chroni przed chorobami nerek i pęcherza moczowego, zapobiega otyłości i problemowi nadwagi, poprawia stan włosów, skóry i paznokci. 
Z podanych składników wychodzi 20 ciastek. (lub więcej - zależy od ich wielkości, moję były spore)



Składniki:
  • szklanka wiórków kokosowych
  • 2 łyżki oleju kokosowego KLIK
  • 3 łyżki mąki orkiszowej pełnoziarnistej lub pszennej pełnoziarnistej KLIK
  • 2 łyżki ksylitolu  KLIK
  • jajko
Wszystkie składniki umieścić w jednej, sporej misce.
Dokładnie zmiksować. Mokrymi dłońmi formować kulki i układać je w  dość dużych odstępach na papierze do pieczenia.
Ciasto ma dość mało mąki, dlatego jest spore prawdopodobieństwo, że kulki tak jak u mnie staną się płaskimi ciastkami. Piec około 15-20 minut w 170 stopniach.
Wartość kaloryczna wszystkich ciasteczek : 1055 kcal
Białko: 16g
Tłuszcze: 84g
Węglowodany: 70g

Wartość kaloryczna jednego ciasteczka: 52,75 kcal
Białko: 0,8g
Tłuszcze: 4,2g
Węglowodany: 3,5g

4 komentarze:

  1. rewelacja! samo zdrowie. Wyglądają trochę jak placki ziemniaczane, ale to tylko dodaje im uroku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być zamiast ksylitolu cukier trzcinowy, bo nie mam ksylitolu w domu, a nie chcę mi się iść do sklepu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety moje się tak nie rozlały :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...