poniedziałek, 14 października 2013

Współpraca z firmą Ekoprodukt

Ostatnio dostałam kolejną paczkę od firmy EKOPRODUKT, niestety od kiedy zaczęło mi się sporo nauki na studiach, ciągle cierpię na brak czasu. Mam zapisane na kartkach około 15 przepisów, które muszę chociaż przepisać do szkiców, z dodaniem zdjęć otrzymanych produktów też trochę zwlekałam.
Z tą firmą miałam moją pierwszą współpracę, TUTAJ znajdziecie linka do opisu wcześniejszych prezentów (chociaż wiele z nich się powtórzyło, dlatego nie ma sensu ich drugi raz opisywać).

AMARELLO - to seria produktów, których głównym składnikiem jest amarantus. Jest nawet specjalny fanpage na facebooku, na którym można podglądać przepisy na wykorzystanie właśnie amarantusa! Zobaczyłam na niej udostępniony przepis nawet z mojego bloga :) Oto LINK.

AMARANTUS ZAWIERA:
,,więcej wapnia niż mleko,
więcej żelaza niż szpinak,
więcej magnezu niż czekolada,
więcej błonnika niż owies,
więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych niż inne zboża.
Jego białko jest bardziej wartościowe niż sojowe,
skrobia bardziej lekkostrawną niż kukurydziana,
poza tym znajdują się jeszcze: cynk, potas i fosfor.''


MUSLI Z AMARANTUSEM I MALINAMI

Wszystkie składniki tego musli pochodzą z rolnictwa ekologicznego. Musli + owoce + jogurt to idealne rozwiązanie na szybkie śniadanie :)

LINK do strony, gdzie możecie poczytać o tym musli.

Skład: płatki owsiane, ekspandowane ziarno amarantusa, pszenica ekspandowana, jabłko suszone, rodzynki, melasa, siemię lniane, malina liofilizowana, ziarno sezamu, nasiona słonecznika.



PIECZYWO CHRUPKIE Z AMARANTUSEM

Skład: kasza kukurydziana, pełnoziarnista mąka amarantusowa , mielone siemę lniane, mąka gryczana, mąka z komosy ryżowej, mąka teff, mąka z wiesiołka, olej rzepakowy, sól morska.



AMARANTUS EKSPANDOWANY (POPPING)

Ja swój popping używam głównie do ciasteczek : kokosanek, twarogowych lub po prostu pełnych bakalii i zdrowych dodatków. W książce kucharskiej, którą również otrzymałam są przepisy nawet na jajecznicę i kotlety z poppingiem!  Trzeba wypróbować, jednak najbardziej pasuje mi on do wypieków na słodko :)

POPPING AMARELLO
POPPING EKOPRODUKT

MĄKA AMARANTUSOWA

Mąkę amarantusową wykorzystuję do ciasteczek i naleśników. Przez nie ciasteczka są bardziej kruche. Nigdy nie należy zastępować całość mąki, na przykład pszennej, mąką amarantosową, ponieważ ma ona bardzo charakterystyczny smak, który może zdominować całą potrawę/ wypiek. Co ważne, amarantus nie zawiera glutenu, dlatego jest bezpieczny dla osób chorych na celiakię.

LINK do strony Ekoproduktu, gdzie znajduje się dokładny skład i opis tej mąki.

NASIONA AMARANTUSA

Ostatnio przygotowałam z nich burgery (z dodatkiem mięsa mielonego z indyka i pieczarkami), wyszły naprawdę dobre! Gotuje się je jak kaszę, tylko krócej. Jeśli nieodpowiednio dobierze się ilość wody do nasion, ich odsączenie może być bardzo praco i czasochłonne, ponieważ są bardzo małe i ''uciekają'' przez większość sitek.
Oczywiście produkt pochodzi z rolnictwa ekologicznego.

CIASTKA 3 ZBOŻA

LINK do strony, gdzie można poczytać o tych ciastkach.

Przyznam, że dla mnie są zdecydowanie za słodkie, może to też wina tego, że zrezygnowałam z dosładzania herbaty czy kawy i dla kogoś, kto jest łasuchem będą odpowiednie.  


TALARKI AMARANTUSOWE
TALARKI AMARANTUSOWO-SEZAMOWE

Lekkie i delikatne ciasteczka. Już kiedyś je dostałam, są smaczne,ale również szybko można się przesłodzić :)

Linki do stron z ciasteczkami :
-amarantusowych
-amarantusowo-sezamowych

Ksiązka kulinarna AMARANTUS SMACZNIE I ZDROWO

Książka zawiera 150 przepisów na dania z wykorzystaniem amarantusa, wszystkie są bezglutenowe. Na początku opisane są walony zdrowotne spożywania amarantusa, ogólne zalezenia kulinarne i ABC diety bezglutenowej. Potem przepisy podzielone są na rodziały: śniadania, zupy, dania mięsne, dania rybne, dania jarskie, przekąski i lekkie dania, desery, chleby, bułki, pizze, ciasta i ciasteczka, a na końcu znajduje się mały słownik pojęć kulinarnych. Przepisy są proste i napisane łatwym językiem, powinien je zrozumieć każdy, nawet osoba, która z gotowaniem ma mało wspólnego. Niekoniecznie dania te są dietetyczne i zalezane na diecie typowo redukcyjnej, ale na pewno są dostosowane do osób z nietolerancją glutenu!


I drobny prezent :)

4 komentarze:

  1. smaczna i jakże zdrowa współpraca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie też te ciastka są za słodkie ;/ wyraźnie czuć w nich cukier.

    OdpowiedzUsuń
  3. New Diet Taps into Innovative Idea to Help Dieters Get Rid Of 15 Pounds within Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...