Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

Na samym początku muszę zaznaczyć, że biszkopty te są dość suche i zapychające, ponieważ nie mają żadnego dodatku tłuszczu. Dlatego dobrze jest je posmarować na przykład dżemem bez cukru, twarożkiem albo masłem orzechowym, chociaż mi akurat odpowiadają takie suche. Robi się je w ekspresowym tempie, pierwszy raz piekłam je o 24 w nocy, żeby mieć co zabrać ze sobą następnego dnia na uczelnię i zajęło mi to dosłownie 20 parę minut wraz z oczekiwaniem, aż się upieką. 
Jak wiadomo, białko nie powinno się odłożyć w postaci tkanki tłuszczowej (jak węglowodany i tłuszcze, a raczej ich nadmiar), dlatego większość osób ćwiczących lub tych, które są na diecie, dba o dużą ilość dostarczanego białka z pożywienia.  Ostatnio w sklepie KFD (sklep wysyłkowy, ale z odbiorem osobistym w Warszawie przy moście Poniatowskiego) kupiłam dwa smaki białka - waniliowy i piernikowy. Wcześniej, gdy intensywnie jeździłam na rolkach i więcej ćwiczyłam, miałam białko z tej samej firmy, ale o smaku karmelowo-mlecznym i również byłam zadowolona. Takich biszkoptów nie robiłam jeszcze nigdy wcześniej, ale na pewno zrobię je wiele razy! Inne przepisy z tymi białkami znajdziecie u mnie na blogu pod takiegiem znajdującym się po prawej stronie ''z białkiem dla sportowców''.

Wartości odżywcze białka w 100 g suchej masy:

Białko - 78 g
Cukry - 5,6 g (węglowodany ogółem - 9 g)
Tłuszcz - 8,7 g



 Składniki:

  • 3 jajka (najlepiej wiejskie lub ekologiczne)
  • 3 czubate łyżki sera białego (takiego mielonego do serników)
  • 3 duże, czubate łyżki białka w proszku (u mnie firmy KFD)
  • łyżeczka sody

 Białko (opcjonalnie z dodatkiem szczypty soli, by ubiło się szybciej) dokładnie zmiksować na puszystą pianę. Aby sprawdzić, czy jest dobrze ubite, należy odwrócić miskę do góry dnem , jeśli białko nie będzie się ruszać i spływać,to znaczy,że ma już odpowiednią konsystencję.
 Do dużej miski dodać żółtka jaj, białko w proszku, serek i sodę i wszystko zmiksować na jednolitą masę. Potem delikatnie, już nie mikserem, a łyżką zmieszać pianę z białek do masy proteinowo-jajecznej.
 Na blaszce do pieczenia rozłożyć papier. Delikatnie łyżką nakładać na niego ciasto. Wstawić do wcześniej nagrzanego piekarnika do 170 stopni na około 15 minut lub dłużej.

Komentarze

  1. super! czym moznaby zastapic to bialko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niczym, o to właśnie chodzi, że te ciastka mają być z białeczkiem ;) zawsze przecież możńa zrobić jakieś inne z mąką, przepisów jest mnóstwo ;)

      Usuń
    2. pewnie mozna dodac mleko w proszku bedzie podobnyu efekt

      Usuń
    3. niestety nie, białko w proszku (to firmy KFD) jest dość słodkie, mleko w proszku nie

      Usuń
    4. no właśnie tak, dla mnie mleko w proszku jest słodkie ;D ja tam nie lubie "dość słodkiego" poza tym można nie sodzić ciasteczka, i można podać z owocami z natury słodkimi i będzie pycha deser :)

      Usuń
  2. i ile to ma kalorii?

    OdpowiedzUsuń
  3. białko KFD jest super :) Ćwiczę, dbam o dietę, a takie białko pomaga budować mięśnie, urozmaicić dietę, "odchudzić" wiele przepisów. Próbowałam już różnych smaków białka KFD, jadłam je z płatkami, piłam w formie shake'ów, robiłam z nim ciasteczka, muffinki, omlety, placuszki a nawet lody :) ale do wypieków polecam KFD Dessert, czyli kazeinę a nie białko serwatkowe. Dzięki niej wypieki nie będą suche, no i przede wszystkim kazeina zachowuje swoje wszelkie walory nawet po obrobce cieplnej, z białkiem serwatowym jest gorzej. W każdym razie - Dziewczyny nie bójcie się białka i wprowadzcie je do swojej diety. Desery na bazie białka są pyszne i o wiele zdrowsze niż te naładowane cukrem i tłuszczem ;) moim hitem wszechczasów będą ciasteczka z białkiem, płatkami owsianymi i masłem orzechowym - ten smak, ten aromat, niebo w gębie... :))

    OdpowiedzUsuń
  4. super. Własnie wykończyłam moje wory białka i chyba tym razem zamiast na sfd kupię to na kfd, bo chcę wypróbować nowych smaków:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz