piątek, 13 września 2013

Sałatka z mozzarellą, suszonymi pomidorami i pestkami

Dzisiaj dzień mi bardzo szybko zleciał, pozałatwiałam parę spraw i poeksperymentowałam sobie w kuchni wykorzystując produkty, które dostałam od Naturalnej Spiżarni. Zrobiłam hummus, zapiekankę z kaszy jaglanej z jabłkami, rodzynkami i miodem, upiekłam chleb żytnio-orkiszowy i różne rodzaje zdrowych ciasteczek: sezamowe, orkiszowe ze słonecznikiem, kokosanki i z kaszy jaglanej, już niedługo wstawię przepisy na bloga. Dzisiaj już padam, dlatego dodaję sałatkę, którą robiłam jakiś czas temu :)  Można ją zabrać do pracy na obiad, ale pod warunkiem, że sos wlejecie do osobnego opakowania, inaczej sałatka nie będzie już tak chrupiąca. Do przygotowania w ekspresowym tempie, wraz z kromką pełnoziarnistego pieczywa może tworzyć pełnowartościowy posiłek. Składniki podałam na jedną porcję sałatki.


Składniki:
  • mix sałat (dowolna ilość)
  • pół pomidora
  • 2 rzodkiewki 
  • 1/2 kulki mozzarelli 8,5 % tłuszczu
  • 3 suszone pomidory (bez zalewy)
  • łyżka pestek dyni i łyżka pestek słonecznika
Sos:
  • łyżka octu balsamicznego
  • łyżka oliwy
  • łyżeczka musztardy
  • łyżeczka  miodu
  • sól, pieprz
Sałatę dokładnie umyć i osuszyć. Pomidora pokroić w półksiężyce, rzodkiewki w plasterki, mozzarellę w niewielką kostkę. Pestki słonecznika i dyni podprażyć na suchej patelni teflonowej od czasu do czasu potrzącając patelnią, by uniknąć przypalenia. Suszone pomidory posiekać w drobniejsze kawałki. Przygotować sos łącząc ze sobą wcześniej wymienione składniki. Na talerz ułożyć sałatę, pomidory  świeże i suszone, rzodkiewkę i ser, wszystko posypać podprażonymi pestkami i polać sosem.

Wartość kaloryczna sałatki: 373 kcal
Białko: 17 g
Tłuszcze: 26,6 g
Węglowodany: 19,9 g

5 komentarzy:

  1. Lubię, kiedy na talerzu jest kolorowo: )

    OdpowiedzUsuń
  2. Bonus BGC az sie slini jak widzi te przysmaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. powrót do lata...
    ah przeminęło z wiatrem ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...