środa, 21 sierpnia 2013

Sałatka z grillowanym kurczakiem i pestkami słonecznika i dyni

Pisałam Wam, że jadę do Warszawy szukać mieszkania, niestety coś mi te poszukiwania nie idą i zostanę trochę dłużej niż planowałam. Mam nadzieję, że już niedługo coś fajnego znajdę, bo ta sytuacja już mnie powoli irytuje... trochę nowych potraw gotuję, ale bez szaleństw :) 

Pierś z kurczaka to doskonałe źródło białka, czyli podstawowego składnika budulcowego w naszych organizmach. Obrana ze skóry w 100 gramach ma jedyne 121 kcal, 21,8 g białka, 0 g węglowodanów i 3,7 g tłuszczu. Mówi się, że im więcej białka dostarcza się w posiłku, tym dłużej odczuwa się sytość po zjedzeniu. Pestki dyni i słonecznika co prawda są dość kaloryczne (około 570/100 g produktu) , ale to nie puste kalorie. Posiadają dużo witamin z grupy B oraz witaminę E, dodatkowo zawierają przeciwutleniacze i magnez, który pomaga radzić sobie w sytuacjach stresowych, jest też ważnym składnikiem dla osób ćwiczących (chyba większość z nas ma problem z drganiem czy skurczem mięśni). Najważniejszy jest rozsądek, nie trzeba dodawać od razu całej paczki, chociaż podprażone pestki , tak samo jak płatki migdałowe są tak pyszne, że mogłabym je jeść same na sucho. 
Sałatka wyszła bardzo dobra, chociaż mocno czosnkowa, możecie ograniczyć jego ilość , można ją zabrać na wynos, ale polać dressingiem bezpośrednio przed zjedzeniem. Składniki na porcję dla jednej osoby :)



 Składniki:
  • mix sałat (dowolna ilość)
  • 100 g piersi z kurczaka
  • 1 pomidor
  • 2 rzodkiewki
  • łyżka musztardy, najlepiej Dijon
  • płaska łyżeczka miodu
  • łyżka octu balsamicznego
  • łyżka oliwy
  • łyżeczka białej gorczycy
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • pół łyżki pestek słonecznika
  • pół łyżki pestek dyni
 Przygotować sos: zmieszać musztardę, oliwę, ocet balsamiczny, gorczycę, miód i przeciśnięty przez praskę czosnek. Odstawić.
 Pierś z kurczaka dokładnie umyć, oczyścić i pokroić na mniejsze kawałki, by szybciej się zgrillował. Posolić i popieprzyć. Nagrzać patelnię grillową i usmażyć na niej kurczaka. Ja zrobiłam to bez tłuszczu. Potem pokroiłam kurczaka na jeszcze mniejsze paski.

Pomidora zalać wrzątkiem, zdjąć z niego skórkę i pokroić na półksiężyce. Rzodkiewkę pokroić w talarki.
 Na suchej patelni teflonowej podprażyć pestki dyni i słonecznika potrząsając co jakiś czas patelnią,by się nie przypaliły.

Sałatę położyć na talerzu, ułożyć na niej pomidora, rzodkiewkę i kurczaka, posypać podprażonymi pestkami i polać wcześniej przygotowanym sosem. Podawać od razu.

Wartość kaloryczna sałatki: 363 kcal
Białko: 29 g
Tłuszcze: 20 g
Węglowodany: 18,7 g

11 komentarzy:

  1. Kolejny super przepis na sałatkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale mnie cieszy fakt, że jesteś wierną fanką wszystkiego co robię :)

      Usuń
    2. Bo to same zdrowe pyszności! :D

      Usuń
    3. taki jest cel tego bloga :) dziękuję! :D

      Usuń
  2. Dziękuję :) Ale Twoich przepisów nic nie przebije :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale mi dzisiaj słodzicie, lepszy dzień mam od rana, dzięki Pam! Ty za to masz niewyobrażalnie smakowite fotki :D

      Usuń
  3. ale smakowicie to wygląda, wow! :)

    dziś ostatni dzień kulinarnego rozdania- serdecznie zapraszam!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo smaczna, lekka zarazem chrupiąca sałatka ;) pełna zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie, jak cos mi chrupie w salatce - slonecznik, dynia, orzechy... Takie zdrowe pysznosci mozna podjadac nawet poznym wieczorem!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam słonecznik w sałatce :)
    Dlaczego trafiłam na Twojego bloga dopiero teraz? Przepisy nie są przekombinowane, do tego wszystko pokazane krok po kroku.. Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mega ta salatka <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...