piątek, 16 sierpnia 2013

Niskowęglowodanowy sernik karmelowo-mleczny bez cukru

Kolejny pomysł na wykorzystanie białka w proszku (do kupienia w sklepie dla sportowców). Picie go samego po treningu jakoś nie bardzo mi odpowiada, wolę dodawać do jedzenia, bo dzięki temu nie muszę słodzić moich owsianek czy wypieków i mają fajny smak! Cały sernik został zjedzony baaardzo szybko! Jest pyszny, chociaż przez brak mąki po upieczeniu delikatnie opadł. Po wyjęciu trzymałam go do góry dnem z formą opartą o dwie szklanki (podobnie jak robi się podczas pieczenia biszkoptu), co trochę zapobiegło dalszemu opadaniu :) Przepis na małą tortownicę.


 Składniki:

  • opakowanie białego serka
  • 2 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • ziarenka z połowy laski wanilii
  • 50 g migdałów
  • 2 miarki białka karmelowo-mlecznego

 Migdały zmielić w młynku na mąkę migdałową, wszystkie składniki dokładnie zmiksować.
 Formę do pieczenia wyłożyć papierem i wylać masę.
 Piec około 50-60 minut w 180 stopniach.

18 komentarzy:

  1. serniczek jest bardzo fajny ;) taki z lekkich wersji ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięęęękny :) A białko podczas pieczenia nie straci swoich właściwości? Właśnie czekam na przesyłkę, to zaraz upiekę jak doleci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, pewnie że nie traci, można śmiało używać go do pieczenia :)

      Usuń
  3. Musi być bardzo delikatny: )

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pycha. Ile taki kawałek może mieć kalorii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia,ale niewiele i są to dobre kalorie i bardzo duża zawartość białka i spora dobrych tłuszczów nienasyconych, jestem na wyjeździe, gdy wrócę obliczę dokładnie i dopiszę :)

      Usuń
  5. Świetny pomysł, z resztą jak wszystkie Twoje :P

    OdpowiedzUsuń
  6. a skąd taki smak białka masz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam na warszawskich Włochach w sklepie dla sportowców

      Usuń
  7. A czy można zrobić ten sernik bez tej odżywki białkowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie, bo to dzieki niej sernik jest slodki i ma smak karmelowo-mleczny :) bylby mdly...

      Usuń
    2. A można czymś zastąpić?

      Usuń
    3. aha, no trudno, będę musiała zaopatrzyć się w taką odżywkę i wtedy wypróbuję przepis . :)

      Usuń
  8. Zrobiłam:)Pycha! Z tym, że nie dodałam migdałów i użyłam białka waniliowego:) super przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  9. hej ;) czy mogłabyś podać nazwę tego bialka i firmę? w jakiej jest cenie? Kasia

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam dzisiaj i jestem zachwycona sernik jest pyszny. Mam cukrzyce i myślałam, że już nigdy nie będę mogła jeść ciast. Dziękuje za ten przepis :) Wypróbuje też inne białkowe przepisy, ten jest genialny :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...