wtorek, 9 lipca 2013

Pyszne kotlety z kapusty kiszonej

Kapusta kiszona - dlaczego warto ją jeść? (ŹRÓDŁO)
Kapusta to doskonałe źródło witamin z grupy B, C, K, E, P i U. Zawiera betakaroten, sole mineralne, sód, wapń, potas, fosfor, magnez, żelazo. Dzięki witaminie B12 kapusta poprawia nasze samopoczucie, odświeża umysł, wzmacnia odporność na stres i ma korzystny wpływ na układ nerwowy. Zawarta w niej niacyna (witamina PP) doskonale wspomaga przemianę materii, a także wpływa na poprawę samopoczucia (to samo z orzechami nerkowca, o których wspomina się często przy leczeniu depresji). Spożywanie kapusty kiszonej przyspiesza wykorzystanie żelaza, korzystnie wpływa na budowę tkanki kostnej, pobudza komórki, a tym samym odmładza organizm. Reguluje przemianę tłuszczową i obniża poziom cholesterolu. Dzięki witaminie B6 odbywa się przemiana białek. Ponieważ kapusta kiszona zawiera sporo witaminy C, jest świetnym środkiem wspomagającym pracę układu odpornościowego, zwiększa wydolność mięśni.

Przepis pochodzi z jakiego bloga,ale jest lekko zmodyfikowany. Nie zapisalam adresu bloga i niestety teraz nie moge go znalezc.
Kotlety w smaku przypominają (przynajmniej mi) naleśniki z farszem z kapusty i grzybow, takie jakie często kiedyś robiła moja mama. Jestem pewna, że przygotuję je jeszcze wiele razy, robi się je szybko, kapusta jest bardzo niskokaloryczna i poprawia przemianę materii. Z podanych składników wychodzi 5 placków, do zjedzenia przez jedną osobę :)



Składniki:

  • 5 sporych łyżek zmielonych otrębów
  • 1/2 średniej cebuli
  • 2 garście kiszonej kapusty (około 150 g)
  • jajko
  • sól, pieprz

 Kapustę odcisnąć z wody, część można wypłukać żeby kotlety nie były za kwaśne, ale to zależy od waszych upodobań,  Potraktować ją blenderem. Dodać zmielone otręby, pokrojoną w drobną kostkę cebulę, sól i pieprz. Mokrymi dłońmi formować kotlety i układać na papierze do pieczenia. Włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około 30 minut.
 Wartość kaloryczna jednego kotleta: 42 kcal
Białko: 2,8 g
Tłuszcze: 1,2 g
Węglowodany: 8,7 g



6 komentarzy:

  1. Gdybym tylko mogla ją jeść, na pewno bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego bym się spodziewała, ale kotletów z kiszonej kapusty w życiu! Świetny pomysł. Zrobię na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez tak zareagowalam jak zobaczylam ten przepis, a teraz wiem ,ze powtorze go na pewno! :)

      Usuń
  3. Decyzja była spontaniczna. Te kotlety przyrządza się bardzo szybko i są naprawdę dobre. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Good day! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are
    you using for this site? I'm getting tired of Wordpress because I've had issues with hackers and I'm looking
    at alternatives for another platform. I would be fantastic
    if you could point me in the direction of a good platform.



    Also visit my site; health and wellness coaching

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...