wtorek, 30 lipca 2013

Proteinowy omlet z jagodami bez cukru i bez mąki

Na początku cieszyłam się z pięknej, słonecznej pogody. Teraz już mam trochę dość, bo przez poprzednie dwa dni było tak duszno, że nie dało się oddychać, dobrze, że już dzisiaj jest znacznie lepiej.Liczę na wieeelką burzę! Wczoraj pół dnia siedziałam w domu, więc miałam dużo czasu na czarowanie w kuchni ! Moja mama ostatnio dostała dwia duże pudełka jogód, były więc placki jagodowe, ciasto drożdżowe z jagodami, a teraz przyszedł czas na omlet. Pyszny, lekki, w którym mąka została zastąpiona zmielonymi otrębami. Dodałam trochę białka w proszku, które jest dość słodkie, przynajmniej dla osoby, która od 3 lat nie je słodyczy (oprócz mojego ukochanego McFlurry od czasu do czasu!).  Z podanych składników wychodzą dwa omlety :)



 Składniki:
  • jedno jajko klasy L
  • jedna miarka białka karmelowo-mlecznego
  • 4 łyżki zmielonych otrębów owsianych
  • pół szklanki mleka 1,5%
  • 3/4 szklanki jagód
  • łyżka płatków migdałowych
 Do jednej, wysokiej miski dodać żółtko, mleko, białko i otręby.
 Wszystko bardzo dokładnie zmiksować na jednolitą masę.
 W oddzielnej misce ubić białko na sztywno. Sprawdzić, czy jest odpowiednio ubite odwracając miskę, w której je ubijacie do góry dnem, jeśli białko się nie przemieści - jest okej.
Można dodać małą szczyptę soli, by ubijało się szybciej.
 Następnie delikatnie dodawać białko do masy z żółtek i stopniowo je wmieszać ,by powstało jednolite ciasto.
 Bardzo dokładnie rozgrzać patelnię, jeśli nie jest dobrej jakości należy dodać chociaż pół łyżeczki tłuszczu i  rozsmarować go chusteczką lub specjalnym pędzelkiem, smażyć pod przykryciem, a potem odwrócić na drugą stronę podobnie jak naleśniki.
Płatki migdałowe podprażyć na suchej patelni na złoty kolor. Jagody zmiksować blenderem. Po usmażeniu posmarować omlet zmiksowanymi jagodami, posypać podprażonymi płatkami migdałowymi i całymi owocami jagód.


Wartość kaloryczna jednego omletu: 249 kcal
Białko: 21 g
Tłuszcze: 8,3 g
Węglowodany: 24 g

13 komentarzy:

  1. Ja zwykle smażę placki, nie omlety, jakoś tak mi wygodniej. Chyba zrobię placuszki z tej Twojej omletowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno wyjdą pyszne, dobry pomysł :) Ja kupiłam dość małą patelnię, bo robię jedzenie tylko dla siebie, więc wygodniej mi jest zrobić jeden średniej wielkości omlet, niż dużo małych placków :)

      Usuń
  2. Pyyyszności :) mam pytanko, nie będziesz już podawała kaloryczności? Pytam bo nie widzę już przy trzecim poście chyba z kolei. Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mogę podawać, tylko myślałam, że z tego nikt nie korzysta :) Nie wiem jak liczyć to białko jeśli występuje w przepisie, dlatego przestałam podliczać.

      Usuń
    2. nie wiem jak inni ale ja zawsze patrzę na Twoje wyliczenia i jestem po stokroć wdzięczna, gratuluję kreatywności kulinarnej :) jak to mówią "pokaż mi, co jesz a powiem Ci kim jesteś", pozdrowionka

      Usuń
    3. w takim razie postaram się w kolejnych postach już obliczać kaloryczność potraw, tylko nie zawsze jest to możliwe, dzięki! :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. zdrowy omlet, do tego taki pyszny ! super przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdrowy i pyszny- te słowa w ogóle się nie wykluczają ;)

      Usuń
  4. genialne! Będę to jadła na śniadania, obiady, kolacje:P na wszystkie posiłki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jako placki może i wyjdzie, bo całościowo jako omlet nie ma opcji bycia, może otrąb za mało, bo jedna strona w ogóle mi się nie chciała ściąć..:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie wyszedl bez problemu, moze zalezy od rodzaju użytego białka

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...