środa, 3 lipca 2013

Pieczony dorsz w sumakiem, czosnkiem, cebulą i koperkiem

Szybkie danie obiadowe, należy jednak rybę zamarynować dzień wcześniej, by przeszłą aromatem wszystkich przypraw. W smaku delikatna, ziołowa, jak najbardziej polecam. Warto jeść ryby, o czym niestety zapominamy i zajadamy się mięsem lub w ogóle pomijamy białko zwierzęcego pochodzenia! Niskotłuszczowe ryby, takie jak dorsz dostarczają nam bardzo dużo dobrze przyswajalnego białka i minerałów. To był mój eksperyment z sumakiem, pewnie nikt z Was w domu takiej przyprawy nie posiada, polecam więc użyć cytryny.


Składniki:

  • świeży dorsz
  • sumak (substytut cytryny)
  • posiekany koperek
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/4 cebuli
  • sól, pieprz
Rybę dokładnie umyć, oskrobać nożem. Czosnek i cebulę posiekać, poukładać na rybie i włożyć do środka. Rybę posolić i popieprzyć, przyprawić sumakiem, położyć na niej koperek i zawinąć w sreberko. Odstawić do lodówki na 24 godziny. Następnego dnia nagrzać piekarnik do 180 stopni. Rybę włożyć w sreberku na płaskiego naczynia żaroodpornego (na wypadek, jakby wydostały się z niej soki). Piec około 20-25 minut. 

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis, ja jednak wolę naturalną cytrynkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co bym dała za taki obiad dziś :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, sumak nie dominuje ryby?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...