niedziela, 7 lipca 2013

Pieczone kotlety z kaszy pęczak z warzywami

Kolejna odsłona kotletów z kaszy, tym razem postawiłam na pęczak! Smaczne i dość proste w przygotowaniu, powinny smakować nawet dzieciom! Jedynym moim zastrzeżeniem jest dość wyraźny smak selera, dlatego moim zdaniem powinno się go dać mniej. Z podanych składników wychodzi około 8-10 kotletów, ja robiłam na pół porcji, dlatego na zdjęciach jest mniej :)


Składniki:

  • 2 szklanki kaszy pęczak po ugotowaniu
  • 2 marchewki
  • jedna pietruszki
  • 1/4 selera
  • jajko
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • jedna cebula
  • sól i pieprz do smaku
Pęczak ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Posiekać natkę pietruszki.
Marchew, seler i pietruszkę obrać, ugotować w osolonej widzie, gdy ostygną, zetrzeć na tartce na grubych oczkach.
Wymieszać wszystkie podane składniki. (pęczak, pietruszkę, jajko, starte warzywa, posiekaną cebulę), doprawić solą i pieprzem. Formować mokrymi dłońmi kulki i układać na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce, kulki spłaszczyć palcami.


Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez około 25- 30 minut.

Wartość kaloryczna jednego kotleta przy założeniu, że wyjdzie ich 10 : 111 kcal
Białko : 3,7 g
Tłuszcze: 1,7 g
Węglowodany: 21,8 g



12 komentarzy:

  1. JA akurat uwielbiam smak selera, więc mi pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale ten smak byl naprawde zbyt intensywny, nawet mi przeszkadzal, a lubie wszystkie warzywa :)

      Usuń
  2. Uwielbiam pęczak. Cudowny przepis, na pewno coś z nim pokombinuję:P Zapraszam też do mnie na youtube (trzeba kliknąć w mój nick:P)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam. Pycha! Dodałam jeszcze garść otrębów na porcję równą połowie Twojej, bo dodałam całe jajko i masa była za rzadka. Pyszne, pyszne, pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo ciesze sie ze smakowalo, intesywny smak selera Ci nie przeszkadzal? :)

      Usuń
  4. zamiast natki pietruszki dodałam zielony lubczyk - pyszne!!:) polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy można kotleciki podać na zimno lub jak je podgrzać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można je podgrzać w piekarniku lub na patelni, w mikrofali stracą trochę smaku, ja zjadłam część na zimno, bo brałam je na wynos :)

      Usuń
  6. Dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainspirowałam się. Marchew i seler poddusiłam na patelni. Wiem, wiem miało być fit, ale musiałam pokombinować. Dodałam żurawinę i podprażony słonecznik i sporo czosnku. Smakowite, jeszcze nie upiekłam bo czekam na męża, żeby podać na gorąco... z jajkiem sadzonym.

    OdpowiedzUsuń
  8. Siedzą w piekarniku.
    Bardzo ładnie pachną, dałam 2 ząbki czosnku.
    Fajny pomysł na wykorzystanie kaszy

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...