piątek, 5 lipca 2013

Orzeszki otrębowe do chrupania

Przepis pochodzi z TEGO bloga.

Fajna alternatywa dla solonych orzeszków czy chipsów. Jeśli lubicie coś chrupać przed telewizorem, czy w czasie czytania książki, to to jest idealne rozwiązanie dla Was! Szybko się przypalają, dlatego trzeba ich pilnować, czasami potrafią się za bardzo ''zrumienić'' nawet gdy będziecie je trzymać 3 minuty dłużej! Kulki powinny być malutkie, wtedy będą bardziej chrupiące.



Składniki:

  • 5 dużych łyżek otrębów owsianych
  • 2 płaskie łyżki jogurtu naturalnego
  • 3 jajka przepiórze (lub bardzo małe jajko kurze)
  • sól
  • opcjonalnie ulubione przyprawy
 Otręby zmielić w młynku na mąkę.
Do ''mąki otrębowej'' dodać jajka, sól i jogurt naturalny. Dobrze wymieszać i zarobić. Odstawić na 30 minut.
 Dłońmi formować bardzo małe kuleczki (jak z plasteliny), układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 180 stopni i wstawić kuleczki. Naszykować wodę w sprayu. Po 10-15 minutach dokładnie spryskać ''orzeszki'' i wstawić jeszcze na 5-10 minut. Musicie je obserwować, bo lubią się przypalać. Dzięki ''podlaniu'' ich wodą, będą jeszcze bardziej chrupiące! Zaraz po wyjęciu z piekarnika jeszcze nie będą takie chrupie, staną się takie po wystygnięciu :)



20 komentarzy:

  1. Genialne!Płatki też zmielić,nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nigdy z platkami nie robilam, ale mozes zmielic, mysle ze wyjdzi :)

      Usuń
  2. Podobne do tych płatek nesquik :D trzeba spróbować z mlekiem :D
    Super blog. Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo rzeczywiscie do mleka by mogly byc pycha :)

      Usuń
  3. Dziewczyno, idź do mastechefa !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale ja znam sie tylko na zdrowej kuchni, dziekuje!

      Usuń
  4. spadłaś mi z nieba! już wiem, co zrobię na 5h jazdy pociągiem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. swietne :) a jak juz postoją troche to sa naprawdę chrupiące? w srodku tez czy tylko z wierzchu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie sa bardzo chrupiace ,ale wazne jest spryskanie ich woda :)

      Usuń
  6. jestem po prostu zachwycona twoim blogiem, chce zjesc wszyyyyyyyyyyystko!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. To ma być 5 dużych łyżek płatków owsianych czy otrębów owsianych? :) a jakie dodatkowe przyprawy proponujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, pomyliłam się! Chodzi o otręby owsiane! :) Dobre będą ze słodką papryką i czosnkiem granulowanym lub na przykład suszonymi ziołami prowansalskimi :)

      Usuń
  8. Zrobione 20 minut temu i już nie ma ani jednego :D A jak przyprawiać? Bo dałam trochę chili i papryki słodkiej, ale po upieczeniu nie było czuć w smaku :/ były nawet bezsmakowe, ale chrupkie :)
    Karolina, mogłabyś rozpisać mi przykładowo na "łyżeczki" jakie przyprawy dać żeby były pikantne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha u mnie była podobna sytuacja z tego co pamiętam! :D Niestety nie jestem w stanie Ci podać dokładnych łyżeczek, bo robiłam naprawdę dawno temu, ale jako że jestem fanką dużej ilości przypraw, daje do nich zawsze naprawdę dużo słodkiej papryki, czosnku i cebuli granulowanej, czasami też zioła prowansalskie, no i obowiązkowo chilli albo pieprz cayenne, bo przyspieszają metabolizm :) Jeśli chcesz takie naprawdę pikantne, dodaj dużo pieprzu cayenne :)

      Usuń
  9. ile maja kalorii zrobione z podanych porcji skladnikow? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czym można mielić jak się nie ma młynka?

    OdpowiedzUsuń
  11. dzisiaj je zrobię:) Ale smuci mnie to, że zmielone zboże (w przeciwieństwie do swej naturalnej postaci) znacznie podwyższa IG, zwłaszcza jeśli chodzi o otręby. A więc to wcale takie super zdrowe, zwłaszcza dla cukrzyków, nie jest...
    Anett

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...