czwartek, 11 lipca 2013

Guacamole bez pomidorów - meksykańska pasta z awokado!

Zrobiłam pierwszy raz i smak mi odpowiada, tylko konsystencja nie za bardzo :) Nie dodałam pomidorów, następnym razem dodam i porównam.  Guacamole to nie tylko pasta do kanapek, idealna do warzyw lub grillowanego mięsa czy ryb. Moje nie jest zrobione w tradycyjny, meksykański sposób. Jest jeden warunek - awokado musi być dojrzałe! Wypróbujcie :)


Składniki:

  • jedno awokado
  • mała łyżka soku z limonki lub cytryny
  • ząbek czosnku
  • pół cebuli
  • sól, pieprz
  • papryczka chilli (opcjonalnie)
Pastę można przygotować dużo wcześniej przed podaniem i włożyć w nią pestkę ,wtedy nie ściemnieje.
 Obieramy awokado, wyjmujemy środek łyżką, pestkę zostawiamy. Awokado można zmiażdżyć widelcem lub po prostu zmiksować blenderem. Dodać sok z limonki lub cytryny pilnując, żeby nie wpadła pestka.
 Czosnek i cebulę bardzo drobno posiekać, czosnek lekko posolić. Wszystko dodać do awokado i dokładnie wymieszać, dodać pieprz i jeszcze trochę soli.

Wartość kaloryczna całej pasty: 349 kcal
Białko: 5 g
Tłuszcze: 29,5 g
Węglowodany: 23,7 g



2 komentarze:

  1. Jeszcze nie robiłam quacamole :) Musze to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być dobre, ale moim zdaniem awokado najlepiej smakuje takie jakie nam natura dała. Albo z masłem orzechowym :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...