czwartek, 4 lipca 2013

Chipsy jabłkowe, czyli jabłka suszone

Nie wiem jak moja babcia to robi, bo jej suszonych jabłek nic nie przebije! Te po wyjęciu z piekarnika są chrupkie, a rano, gdy spróbowałam stały się ciągnące ,ale równie smaczne. Do przygotowania jednego słoika chipsów użyłam dwóch dużych, słodkich jabłek.


Jabłka umyć, obrać ze skórki. Przekroić na ćwiartki i pokroić je na jak najcieńsze plasterki.
Na blaszce rozłożyć papier do pieczenia, na nim układać kawałki jabłka.
Suszyć na termoobiegu w 100 stopniach przez 30 minut, a potem obniżyć do 90 stopni i suszyć kolejne 40 minut. Mi ten czas wystarczył. Im  cieniej pokrojone będą jabłka, tym krócej będzie trzeba je suszyć. Polecam użyć tartki, będzie łatwiej :)

7 komentarzy:

  1. Najlepsze na świecie, lepsze nawet od ziemniaczanych

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję sobie do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, uwielbiam! Ale ten prąd.. Mama by mnie zabiła. Mój piekarnik to istny pożeracz prądowy, taki.. otwór bez dna :( ale mam suszarkę do owocow, cudo! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja, w zeszłym miesiącu rodzice zapłacili 900 zł za prąd!!! (łudzę się, że to nie przez moje gotowanie!), suszarkę też mam, ale przejęła niestety ''aromat'' od suszonych grzybów :)

      Usuń
  4. Szkoda tylko, że robią się ciągnące...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele witamin ulega rozkładowi w obróbce cieplnej. Jeśli chcemy je zachować, to warto nie przekraczać temperatury 70°C. Aby nie wilgotniały w czasie przechowywania należy je szczelnie zamknąć.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...