środa, 26 czerwca 2013

Dżem kiwi bez cukru

Hmm w tym roku postanowiłam zrobić dużo przetworów, bo uwielbiam potem, przy niedostatku dobrych warzyw i owoców w zimie, otworzyć słoik i delektować się smakiem :) Co prawda jest z nimi trochę roboty i nie zawsze się chce, ale warto! Do przygotowania tego dżemu należy użyć bardzo dojrzałych owoców kiwi, żeby były słodkie i miękkie, dodałam też jedno słodkie jabłko w razie, gdyby dżem był za kwaśny. Nie dodając cukru trzeba pamiętać o dobrej i długiej pasteryzacji, by przetwory wytrzymały. 

,,Kiwi jest bogate wskładniki odżywcze. Jego miąższ w 10% stanowią węglowodany - głównie fruktoza i glukoza. Kiwi jest bardzo bogatym źródłem witamin C i K oraz bogatym źródłem witaminy E, kwasu foliowego, potasu, miedzi, manganu i błonnika, pomagającego obniżyć poziom złego cholesterolu i pomocnego w zaparciach. Ma właściwości moczopędne, pobudza wydalanie z organizmu sodu i wody.''

Jedynymi składnikami dżemu jest 8 owoców kiwi (dojrzałych) i jedno, małe słodkie jabłko.
Kiwi obrać ze skórki i bardzo drobno pokroić, jabłko obrać ze skórki i zetrzeć na tartce na grubych oczkach.
Wszystko przełożyć do garnka i wymieszać. Gotować pod przykryciem   na bardzo małym ogniu co jakiś czas mieszając. Może to trwać nawet 2 godziny aż owoce się rozpadną.

Słoiki dokładnie wyparzyć i gotową już masę przełożyć do nich i pasteryzować około 40-50 minut gotując na bardzo małym ogniu.
Po wyjęciu słoików postawić je do dołu pokrywką i tak zostawić aż do wystygnięcia.  Potem podpisać słoiki, a zimą cieszyć się smakami lata! :)


6 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia, nie ma to jak domowe przetwory

    OdpowiedzUsuń
  2. hej! zostałaś przeze mnie nominowana do liebster blog - mam nadzieję, że znajdziesz chwilę, żeby odpowiedzieć na pytania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dżem z kiwi lubię, ale muszę mieć na niego ochotę: )
    pysznie wygląda, szczególnie to pierwsze zdjęcie kusi: )

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiadasz na to 11 pytań z mojego wpisu i nominujesz kolejne 11 osób i musisz im o tym powiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. I chyba nie możesz nominować mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. ... pierwszy raz słyszę :) Świetny pomysł.. z kiwi :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...