sobota, 22 czerwca 2013

Dietetyczna, niskowęglowodanowa lasagne z mieloną piersią z kurczaka, szpinakiem i bakłażanem

Ten smak mnie zaskoczył! Potrawa warta wypróbowania i nie jest tylko dla tych na diecie. Trochę czasochłonne i pracochłonne jest jej przygotowanie, ale warto. Przepis na trzy porcje.

,,Poza walorami smakowymi bakłażan ma również sporo zalet zdrowotnych. Świeży owoc zawiera około 90% wody, niewiele białka, tłuszczu i tylko 2% cukrów. Zawiera za to dużą ilość potasu, fosforu, żelaza i wapnia oraz witaminę A, C i witaminy z grupy B. Jest też bogaty w błonnik, którego ma o 50% więcej niż jabłka lub brzoskwinie. Bakłażan ma też pewną ciekawą właściwość – wspomaga bowiem trawienie tłustych mięs. Zawarta w nim substancja ogranicza miażdżycowe i nowotworowe zagrożenie spowodowane stosowaniem zbyt tłustej i mięsnej diety. Niestety, pomimo małej zawartości kalorii, oberżyna jest ciężkostrawnym owocem. Zatem osoby z kłopotami układu pokarmowego muszą uważać na ilość spożywanych bakłażanów.''

Składniki:

  • jeden bakłażan
  • pierś z kurczaka (około 200-250 g)
  • puszka krojonych pomidorów lub przecier pomidorowy
  • zioła prowansalskie
  • cebula
  • 3 garście świeżego szpinaku
  • 4 ząbki czosnku
  • 150 g gęstego jogurtu naturalnego
  • male jajko lub jajko przepiórcze
  • 2 łyżki startego żółtego sera
  • sól, pieprz
Szpinak: na rozgrzaną patelnię teflonową wrzucić dwa posiekane ząbki czosnku, podsmażyć, dodać szpinak ,posolić , popieprzyć i udusić.

Bakłażana pokroić w bardzo cienkie plasterki i posolić, odstawić na 30 minut. Bakłażan ma puścić sok z charakterystyczną goryczką, którą należy zetrzeć papierowym ręcznikiem kuchennym.
Pierś z kurczaka zmielić, cebulę drobno posiekać, ser żółty zetrzeć na tartce.
 Na rozgrzaną patelni teflonowej podsmażyć cebulę.
Dorzucić mięso mielone z kurczaka i smażyć.  Posolić i popieprzyć.
 Dorzucić całą puszkę pomidorów i dusić aż do zredukowania i rozpadnięcia się kawałków. Na początku pod przykryciem, potem zdjąć pokrywkę. Dodać starte dwa ząbki czosnku i zioła prowansalskie.

Bakłażany zgrillować z obu stron, można to zrobić na grillu, patelni grillowej lub w piekarniku lub po prostu na dużej patelni teflonowej bez tłuszczu.
 Przygotować sos: Pomieszać jogurt z jajkiem, serem żółtym, solą i pieprzem.
 Na dno naczynia żaroodpornego położyć plastry bakłażana, na to warstwę uduszonego z czosnkiem szpinaku i warstwę mięsa, znowu bakłażana i mięso aż składniki się skończą.
 Wszystko zalać sosem i wstawić do piekarnika do 180 stopni na 40-50 minut aż wierzch się ładnie zapiecze i przyrumieni.

Wartość kaloryczna całego lasagne: 646 kcal
Białko: 74 g
Tłuszcze: 17 g
Węglowodany: 61 g

Wartość kaloryczna porcji: 215 kcal
Białko: 25 g
Tłuszcze : 5,7 g
Węglowodany: 20,3 g



19 komentarzy:

  1. MNIAM!!! przy Tobie nie ma jak zejsc z diety, brak wymowek, ze nie chce sie juz jesc dietetycznego jedzenia...:)dzieki za kolejne super przepisy !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma sprawy, mam nadzieję, że nie wyczerpią mi się pomysły :) Zdrowe odżywianie musi być przyjemnością a nie musem ! :)

      Usuń
  2. Jesteś mistrzynią "oszukanego" jedzenia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha dzieki ,rzeczywiście jak tak popatrzeć to mam dużo dietetycznych odpowiedników ''normalnego'' jedzenia albo fast foodów :D

      Usuń
  3. Wygląda fantastycznie, na pewno zrobie i to niedługo :) mam dwa pytania: pieczemy pod przykryciem czy bez? układamy tylko jedną warstwę szpinaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pieczemy bez przykrycia , żeby sos ładnie się zapiekł i zbrązowiał, ja układam jedną warstwę szpinaku, bo musiałabym go użyć bardzo dużo żeby starczyło na dwie lub trzy tak jak mięsa, jak robię niedietetyczną wersję lasagne dla mojej rodziny to też układam jedną warstwę szpinaku ,ale ona w zupełności wystarcza, zdaj relacje jak wyszło!

      Usuń
  4. Taki "przekładaniec" z bakłażanem jest bardzo popularny we Włoszech i nazywa się 'parmigiana' :). Ja lubię jak dodają do niego jeszcze jajko ugotowane na twardo pokrojone w plasterki, polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo dzięki ! Ale jajko jeszcze do mięsa? Dzisiaj planuję zrobić taką zapiekankę, ale bez mięsa, zapiekany bakłażan z pomidorami i cukinią , zobaczymy jak wyjdzie :)

      Usuń
  5. Włosi wrzucają jajo też do zwykłej lasagne z mięsem więc mnie już nic nie zdziwi, ale muszę przyznać, że ciekawie to smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj.Trafiłam na twojego Bloga dzięki Vitalii:) Wspaniałe przepisy,naszła mnie ochota na taką lasagne;)Choć ja zastąpie bakłażana(nie przepadam za nim)cukinią;)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) dobry pomysł ! Cukinii nie musisz wcześniej obsypywać solą,by puściła goryczkę :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Właśnie:) A cukinie uwielbiam w każdej postaci:)Pozdrawiam i miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis! Wyszło tak pyszne, że niedietetycznie zjedliśmy po półtorej porcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. caly przepis jest superdietetyczny! Ciesze sie ze smakowalo :))

      Usuń
  9. czy zamiast bakłażana mogę użyć cukinię? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no pewnie, że można, sle pamietaj żeby posolić i poprzeprzyć cukinię, bo wtedy smakuje lepiej :)

      Usuń
  10. Kurczę, jaki genialny przepis, że też dopiero teraz trafiłam na Twojego bloga, jest genialny, ile Ty masz pomysłów na pyszne zdrowe dania, muszę je koniecznie wszystkie wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja, bardzo polecam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...