sobota, 29 czerwca 2013

Ciasteczka orkiszowo-owsiane bez dodatku cukru i mąki z bananem, żurawiną i jagodami goji

Mój eksperyment po otrzymaniu paczki od firmy EKOPRODUKT. Jestem bardzo zadowolona. Ciasteczka idealnie sprawdzą się na drugie śniadanie lub podwieczorek. Z pewnością zaspokoją mały głód. Są przepełnione dobrymi kaloriami.
Ziarno amarantusa jest bardzo zdrowe! Amarantus jest inaczej nazywany szarłatem wyniosłym lub wiechowatym, pochodzi z Ameryki Środkowej. Jest zbożem niezwykle bogatym w składniki odżywcze. Jego spożywanie zapobiega chorobom układu krążenia, zmniejsza ryzyko chorób serca i rozwoju miażdżycy, posiada dużo łatwo przyswajalnego białka i wiele witamin. 
Jeśli nie macie jagód goji - dodajcie więcej żurawiny. Jagody te mają specyficzny smak, przed dodaniem ich do ciasteczek spróbujcie, czy Wam odpowiada. Z Podanych składników wyszło mi 12 batoników- ciasteczek.



Składniki:

  • 3 duże łyżki płatków orkiszowych
  • 3 duże łyżki płatków owsianych
  • średni, dojrzały banan
  • 3/4  lub jedna cała szklanka poppingu
  • duża garść jagód goji
  • duża garść żurawiny
 Żurawinę należy posiekać na mniejsze kawałki, ja posiekałam na pół.
Płatki orkiszowe i owsiane podprażyć na suchej patelni aż lekko zbrązowieją co jakiś czas poruszając patelnią żeby się nie przypaliły.
 Dojrzałego banana rozgnieść palcem lub widelcem, połączyć pozostałe składniki: popping, podprażone płatki, jagody goji i posiekaną żurawinę.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, mokrymi dłońmi nałożyć całą masę i uformować prostokąt. Ciasto cienko rozprowadzić.
Nagrzać piekarnik do 180 stopni, włożyć blat i piec około 20-25 minut aż lekko zbrązowieje.
 Od razu po wyjęciu go z piekarnika pokroić blat na mniejsze ciastka lub większe batony. Potem ciastka staną się twardsze i nie będzie to łatwe :) I można już chrupać zdrową przekąskę!




7 komentarzy:

  1. batoniki samo zdrowie - takie najlepsze i najpyszniejsze ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyszły smaczne, ale wolę jak jest więcej składników - suszone owoce, ziarna, otręby, orzechy - to istna bomba kaloryczna, ale w smaku mniam :D

      Usuń
  2. Czym można zastąpić popping ? Mieszkam w Londynie i nie mogę go nigdzie znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. one ziarno amarantusa, ktore mozna przygotowac samemu w domu, jesli sie ma ziarno amarantusa. Mozesz pominac ten skladnik, ale dzieku niemu castka maja nizsza kalorycznosc i typowy smak

      Usuń
  3. Czy ciastka wychodza bardzo twarde? Nosze aparat na zebach i stad moje pytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie aż tak bardzo, ale jeśli obawiasz się o aparat to lepiej wybierz inne :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...